Insekter til oscar

Har kastet litt diverse insekter oppi til oscarene mine, som f.eks edderkopper feilfoter og biller. Billene klarte de ikke å ta (sikkert for små enda). De andre spiste de lett Er dette bra for fiskene ? Tenkte jeg skulle prøve med vannløpere. Noen som har tips om andre ting jeg kan kaste oppi eller om det i det hele tatt er så lurt?
mat til oscar
Jeg har hatt to store Oscar(de dro ut idag faktisk) og til de ga vi i utgangspunktet oppdrattsfor til laks. Men når vi fant edderkopper og fluer og slike ting så heviv vi det og oppi. Og for å si det sånn, det gikk ned på høykant! Vi fikk også ungen til å gå ut å fange makk, dette var en litt vanskeligere diett å få tak i, men det var visst godt Men vi hadde også andre, litt mindre fisk til å ta opp sølet etter Oscaren, for de eier nemlig ikke bordskikk!
ja men da fortsetter jeg med det har også lagt til bilder av akvariumet mitt nå Skal foresten kjøpe større akvarium sånn at oscarene mine får mer plass.
De fleste fisk eter en god del insekter i naturen, så jeg ser ikke noe problem i å kunne la de utfolde seg med å jakte på disse i akvariet.
Oppdrettsfôr til oppdtettsfisk derimot, det er noe jeg ikke ville brukt om det var det siste fôret tilgjengelig på kloden.
Fôret er meget rikt på fett, noe akvariefisk på ingen måte verken trenger eller har godt av.
Edderkopper og fluer osv har ikke så mye næring i seg, men meitemark, maggot, mauregg, og de fleste typer larver derimot, er kvalitetsfor.

Er forresten helt enig med Frank når det gjelder lakseforet. Ta en liten fisketur i nærheten av en laksemerd, og fisk småsei(også kalt oppdrettspale), eller annen fisk. De er deformerte av fedme, og egner seg ikke til kattemat en gang. Usj
Har ingen planer om å bruke laksefor. En kompis av meg foret opp en malle med det foret de bruker når laksen er liten. Og det funket jo ganske bra, men det er vel som boler for fisk :P Malla vokste fra den størrelsen du vanligvis får den i butikken til ca 15 cm på bare 2-3 månder. Det var en Spotted pleco. Har 2 av disse selv og de har ikke vokst i nærheten av det, og jeg har hatt dem i ca et halvt år
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap