tomat, løk, salatblader. vil ancistrusen like det?

det lages taco her i huset nå, og jeg lurer på om ancistrusen vil like tomat, løk eller salatblader? er det noe han ikke vil like av det?

det er neontetra og guppy i samme akvarium. vil de like det. jeg vet at alle dem spiser erter.

Nja, jeg ville ikke puttet løk i akvariet. Det inneholder jo masse skarp "syre". Tomater kan nok forurense endel, men hvis du fjerne det "løse" ville jeg prøvd.
Altså skallet med litt kjøtt i.

Salatblader burde gå helt fint.
ok tar kanskje salat senere da. nå har jeg pakket oppi en svær agurk bit. den skal han få spise på i noen dager også fjerner jeg den.
Hvis vi ser litt bort i fra taco vil jeg anbefale erter. Frosne eller hermetiske. Erter er kanskje det beste plecoforet som finnes
Håvard Støre Andresen
Hvis vi ser litt bort i fra taco vil jeg anbefale erter. Frosne eller hermetiske. Erter er kanskje det beste plecoforet som finnes:)

ja de blir jo gale da

men hva er pleco?
En pleco er en malle. Søk i fiskebasen så får du se.

Mvh Linka
er sånn ca 100 % sikker på at ancistrus ikke spiser tomat og løk og salat i naturen såe er ikke det jeg ville ha prøvd .

men prøv å putte erter eller squash oppi karet , det liker så si alle maller

jah bless
Hva dem spiser i naturen spiller liten rolle siden vi ikke kan tilby det dem har i naturen. Det dem egentlig spiser er en slags rumtemperert slush som ikke har noe norsk navn. Erter inneholder svært mye av det de fleste av våre plecoer(sugemaller) trenger og er derfor en egnet greie å fore dem med. Erter bør kombineres med mygglarver, mysis, artemia og annet snadder. Av tørrfor anbefales diverse granulert for som rekepellets, tabimin og discuspellets.
Emil
er sånn ca 100 % sikker på at ancistrus ikke spiser tomat og løk og salat i naturen ;) såe er ikke det jeg ville ha prøvd . men prøv å putte erter eller squash oppi karet , det liker så si alle maller ;)

Heheh, skikkelig genialt å komme med argumentet at maller ikke spiser tomat og løk i naturen, så anbefaler du erter og squash etterpå
Emil
er sånn ca 100 % sikker på at ancistrus ikke spiser tomat og løk og salat i naturen ;) såe er ikke det jeg ville ha prøvd . men prøv å putte erter eller squash oppi karet , det liker så si alle maller ;) jah bless

Er 100% sikker på at at ancistrus ikke spiser for fra bokser i naturen.......
En skive eller to med (cherry-)tomat er populært fòr her i huset. Etter en stund er bare skinnet igjen. Mange fisker liker kjøttet og frøene....

Næringsverdien skal jeg ikke uttale meg om, men at litt tomat kan forurense et akvarium tviler jeg på. Jeg har i hvertfall aldri merket noe.
knuster erter ser det ut som forurenser litt, iallefall sikten i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap