Nybegynner på fór

Nettopp vært på butikken og kjøpt erter! Tenkte jeg skulle prøve å se om fiskene våre har lyst på litt variert kosthold (går i flakfor her hos oss hittil, har prøvd agurk, eple og rosenkål, men ingenting falt i smak) =)

Har:
guppy
platy
ancistrus
kuhlii-ål

Så, litt spørsmål:
1. nå skal jeg altså koke ertene, så kjøle de ned, så ta av skallet? Så mose de?
2. Er det mulig at jeg lager til en del nå så kan jeg fryse å ta opp seinere?
3. Hvor mye skal jeg ha oppi akvariet? Hvor mange spiseskjeer f eks?
4. Kan guppy og platy yngel få dette også?

-Line
Jeg har bare kjøpt frosne erter, men det går helt sikkert greit å koke dem og fryse selv. Husk å fjerne skallet før du gir dem til fiskene. Hvis du moser det vil sikkert yngelen forsyne seg også mens ancistrusen helt sikkert foretrekker de hele. Bare prøv å gi dem litt og se hvor mye de har i seg så kan du heller fjerne det som ikke blir spist. Husk at hvis du moser de og har et lite kar så kan de små partiklene forurense en del, og da bør du gi i mindre mengder. Dette finner du ut av etterhvert
hei jeg lurer på,skal jeg gi frosne erter til ancistrusen og skal jeg ta av skallet på ertene?
bernie
hei jeg lurer på,skal jeg gi frosne erter til ancistrusen og skal jeg ta av skallet på ertene?

Det kan du, men fjern altså skallet først
Ja, som Tante Astrid sier, fjern skallet.

Angående den kokingen og det.... Selv bruker jeg frosne erter som jeg henter i frysen etter behov. Legger dem i en skål med vann i 10 minutter, så er de klar til servering etter at jeg har fjernet skallet.

Til store Ancistrus gir jeg dem de hele halvdelene (griser mindre), men til yngel gir jeg dem (ertene altså et lite trykk så det "indre" skallet sprekker litt opp.
tusen takk nå har jeg matet ancistrusen
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap