Artemia - Går det ann å fryse?

Jeg har hatt en stor boks med artemiaegg stående. Nå har jeg forventet 2 forskjellige arter skal lege egg, grønn dvergacara og nanochromis. Det viser seg også at C.sterbai la egg. Så tenkte jeg å foreta en prøveklekking, på om eggene fortsatt var bra. De har stått oppe på en hylle i flere mnd. Jeg har klekket artemiaeggene, med 90% klekking.

Det jeg lurte på var at denne klekkeladningen får jeg ikke brukt nå, da ingen av eggene fiskene har lagt har klekket, og yngel må jo også bruke opp plommesekken også.

Kan jeg fryse di klekkede artemiaeggene? i isposeterninger el.?
Sil artemiaene og frys dem i en pose slik at det blir et flak du kan knekke biter av. Tror ikke jeg ville orket med så små mengder.
Det var litt stor prøveomgang, 8 dl, blir vel litt ut av det? Kanskje jeg dropper det om ingen akutt i kveld trenger, løp og hent.....
Bettina
Det var litt stor prøveomgang, 8 dl, blir vel litt ut av det? Kanskje jeg dropper det om ingen akutt i kveld trenger, løp og hent.....
8dl klekkevann, eller 8 dl egg :s....? Om det er 8dl egg du har klekket, da har du mer enn nok til å fryse ned.
Men om det er den tradisjonelle teskjea med egg, ville jeg rett å slett ikke orket å drive å fryse ned en kvart isterning om dagen Har mer enn nok fisk selv som mer enn gjerne sluker overskuddet rått
He he...litt sent nå uansett, nei det var egentlig en meget stor test for å se om eggene mine fortsatt var ok. Det var 8 dl klekkevann.... men jeg skulle halvert ladningen, så det ikke ble så mye. Fôret svarte noen min en del, eneste som fatta at dette var mat.... resten gikk i vasken........
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap