Grønn dvergacara å egg

Fant egg i hulen her i dag... leser noen fjerner hannen når hoa har lagt egg.. er det stor fare for at far spiser yngel?

Har nemelig ikke noe sted å gjøre av far nå.. men kan prøve å plukke ut eventuell yngel å fore opp dem i en 19 liter..

kom med tips her nå.. helt "Grønn" på dverger her
ingen som kan hjelpe meg her?
Du trenger nok ikke bekymre deg, og heller ikke fjerne hverken hannen eller yngelen

Nå kan jeg kun snakke ut fra egen erfaring da, men mine dvergacaraer er noen rolige og greie fisker. Hunnen jager bort hannen etter at eggene er lagt, og så tar hun seg av oppdragelsen selv. Veldig omsogsfull med yngelen, så jeg tror sjansen for at de skal vokse opp er minst like stor om du lar de bli hos mor som hvis du skal fore de opp selv.

Hannen min surret rundt i andre enden av akvariet, og var uinteressert, men aldri aggressiv mot mor eller barn.

Jeg ser at du har ca like stort akvarie som det jeg tidligere hadde dvergacara i, og mye gjemmesteder, så jeg ville ikke grepet inn før hunnen evt. gjentatte ganger har lagt egg, og det aldri blir noe av.

Min hunn passer yngelen i ca 2 måneder, og det er veldig fasinerende å kikke på hvordan hun gjeter de rundt i akvariet. Særlig javamosen tror jeg byr på mye godt, for de er ofte bortom den.

Smør deg med tålmodighet, og ikke forstyrr fiskene, så er jeg sikker på at de får frem yngelen helt av seg selv

Takker for svar.. da lar jeg dem holde på sjøl..

ser jeg var trøtt i går kveld.. lagt innlegget under For å foring.. er vel nesten rett om man ser på det fra et makabert synspunkt

men får håpe dem ikke blir for da.. så har jeg lagt til det oxo
å hvor eggene er nå.. er uhvist.. blei nok mat vil jeg tro..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap