Bæsjeproblem :)

Etter at jeg har tilsatt noen røtter i det ene karet mitt så har fiskene begynt å bæsje mye mere, men foringen er lik som før. Får de næring av røttene? Er mest guppy i karet, men også noen små ancistrus, en medium sized pleco, og et par loaches.
Litt kjedlig at det er stygt mye bæsj bare endag etter oppsug av den(strømmen i akvariet legger tilfeldigvis alt i samme nedsøkk i sanden, ser ut som om fisken er pottetrent
Inaktiv bruker
vet att ancistrus får næring fra rota*smil*
Ancistrus er noen sinnsyke bæsjemaskiner, da de eter så og si hele tiden.
Det er nok mest sannsynlig her det kommer fra
Høres logisk ut De små tassene sitter konstant på rota :S
Du får gå i forhandlinger om en bleieavtale :S

Ett kraftig filter pleier ofte å være forskjellem mellom en ned-baisa kar, og ett kar som ikke preges av store mengder avføring.
Har selv 60-100 ansictrus i ett kar på 150L, til oppfôring. Disse fores beinhardt, men ser jeg kabler fra fiskene? Nope
hei!

Guppyer har en sånn munn som kampfisker har!
De henter mat(hvis de ikke liker maten de får!) på bunnen eller hos andre planter/røtter!
Store kraftige filtersystemer gjør akvaristikken lettere
Frank Angell
Du får gå i forhandlinger om en bleieavtale :S Ett kraftig filter pleier ofte å være forskjellem mellom en ned-baisa kar, og ett kar som ikke preges av store mengder avføring. Har selv 60-100 ansictrus i ett kar på 150L, til oppfôring. Disse fores beinhardt, men ser jeg kabler fra fiskene? Nope ;)

Jeg sliter også med gode mengder avføring som blir liggende.

Hvor kraftige pumper er det vi snakker om? Må jo være reineste malstrømmen for at ikke avføringa skal bli liggende på bunnen? Den henger seg jo opp i planter, røtter, steiner, enhver fordypning og forhøyning hos meg.

Selv har jeg et jbl cristal profi 500 i mitt 240 liters. Mener å huske det sirkulerer ca. 850l/t med belastning igjennom dette filteret. Bør da ikke være nødvendig med mer enn dette?
Joakim
Selv har jeg et jbl cristal profi 500 i mitt 240 liters. Mener å huske det sirkulerer ca. 850l/t med belastning igjennom dette filteret. Bør da ikke være nødvendig med mer enn dette?
Du har mye flaks om det faktisk sirkulerer så mye gjennom ett normalt driftet filter.
Målte min 250 ned til hele 82L i helga - da med løftehøyde på hele 25cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap