guppymat?

Jeg har to guppies, ørten guppybarn, to praktbotiaer, og 3 sugemaller - har hatt denne typen fisk en stund, og bare den. Jeg har foret dem med flakfor, guppy-ungene spiser jo den lett knust, men nå vil jeg variere kosten litt. Hva anbefales som alternativ? Kom med erfaringer og gode forslag! Ha en fiske-fin aften.

bra å gi grøntfor
Det anbefales bestandig å gi grøntfor til fisker også, har du aldri gitt fisken slikt? Jeg gir ofte erter, agurk, squash og slike ting. Ikke som vanlig mat og heller ikke hver dag, men som "lørdagsgodt". Praktbotiaene er jo også veldig glad i snegler, men det kan bli overbeolka eller en dyr mat å gi de.
Takk tine :)
Jeg har ikke hatt akvariumet såå lenge, og har gitt litt agurk, som de småbiter litt i, men de ligger der lenge. Dyrt er ikke så nøye, fisken skal jo ha det bra - men, da er det bedre med ordentlige ting, enn å kjøpe noe i dyrebutikken? Snegler til botiaen har jeg lest om ja, hvilken type?
Du burde absolutt forsøke å gi de erter! Jeg forer levendeføderne mine med erter minst en gang pr. uke, ofte mer. Jeg synes ertene er veldig praktiske å bruke.

Kjøper en pose frosne erter (koster ikke mer enn ca 7 kr), og så er det jo bare å ta ut et passende antall, vente til de tiner, ta av skallet, og til de små fiskene knuser jeg erten mellom fingrene under vann i akvariet. Da deler den seg opp i biter i forskjellig størrelse, så alle fra voksne fisk til nyfødte yngel finner biter som passer i størrelsen. De største bitene synker til bunnen, og mallene elsker de!

Erter en noe av det mest populære jeg forer med.

Prøv deg frem med antall erter så de spiser opp det som blir gitt. Så slipper du å plukke opp overflødige matrester senere.

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap