Kakadueciklidene spiser ikke!

De spiser ikke! Jeg har prøvd å fore med alt mulig,maten bare flyter forbi dem uten at de prøver å ta det! Siler kun sand og det er ikke mye mat å finne i sanden. Noen råd? Den ene er farlig tynn nå
Har du hatt fiskene lenge? De har spist samme mat før, som de ikke spiser nå. Hvor lenge har du observert at de ikke har spist?
Jeg har hatt de i litt over en måned,og har egentlig aldri sett at de har spist noe jeg har foret med. De gjemmer seg som regel så ser de ikke hele tiden. Jeg prøver å legge mat slik at de omtrent får det i fanget men de enser det ikke.
Fortell litt om foringsrutinene dine. Hva du forer med, hvor mye og når(hvor ofte). Hvor stort kar har du og hvilke andre fisker har du?

Selv så var mine kakaduer også ganske kresne i børjan, selv om jeg foret med tørrfor de skulle være vant med fra butikken og slike spesielle mini-granulat for småcichlider. De ble tygd litt på også ble de spyttet ut. De har etterhvert vendt seg til tørrforet jeg serverer de, og jeg har også supplert med frosne røde mygglarver og frossen artemia. Det går ned på høykant.
Ciklider er kjent for å være bærere av både det ene og det andre av innvolls- og tarmparasitter. Siden dine ikke virker villige til å ta mat, og i tillegg viser avmagring, ville jeg rett og slett slått fast at de er syke. En antiparasitt-kur bør gis, mener jeg, når det er gått en hel måned og de fremdeles ikke spiser.

Ciklider er gjengangere på parasitt-fronten. Det er nesten bare å gå ut fra at de har det, heller enn å gå ut fra at de ikke har det, når man kjøper inn nye ciklider.

Jeg mener bestemt at når du etter en måned (!) ikke har fått dem til å spise så er det noe galt. Jeg fatter mistanke om mine ciklider ikke spiser enten samme dag, eller senest dagen etter at jeg kjøpte dem.
mona o
En antiparasitt-kur bør gis, mener jeg, når det er gått en hel måned og de fremdeles ikke spiser. Ciklider er gjengangere på parasitt-fronten. Det er nesten bare å gå ut fra at de [I]har det[/I], heller enn å gå ut fra at de [I]ikke[/I] har det, når man kjøper inn nye ciklider. .

Hvilken antiparasitt-kur anbefaler du (merke/navn osv)? Har planer om å anskaffe meg noen ciklider selv etterhvert, og skjønner det er greit å være føre var.
Er dette et par,og du er sikker på at det ikke er yngel i karet?
Opplevde nemlig det samme,og så viste deg seg at de voktet babyene når jeg fikk tatt en nærmere titt...
Jeg forer litt hver eller hverannen dag. Har mye variert for som flakfor,med eller uten kjøtt,frosset artemia,tørkede mygglarver,mini granulater, algetabletter... De er ett par ja,tenkte å skaffe ett par hunner til da jeg oppdaget at de lever etter harem standard.Men vil vente til de ser friske ut! Det er hunnen spesiellt som er avmagret. Kan ikke se noen yngel,tviler på at de har det fordi de er ganske små enda,og jeg har botia så det er ingen yngel som overlever i mitt kar dessverre. Parasitter ja Mona, har du noe å anbefale for dette? Har EsHa exit og 2000 i huset, kan sistenevnte brukes tro?
jaja under dagens foring med artemia (frosset) så ser jeg at hannen spiser godt! Første gangen jeg har sett. Hunnen holder seg i bakgrunnen,ser litt ut som om botiaene jeger henne litt for hun gjemmer seg hele tiden. Kan det hjelpe å kjøpe ett par hunner til?
Du må nok observere litt oppførsel, på avstand. Jager hannen hunnen? Er den samme plass hele tiden? Er du 100% sikker på at det er en hunn og ikke en underdanig hann?
Jeg tror det er ett par. "hunnen" har orange finner og spore,helfarget. "hannen" har knallrøde finner og spore, med tydelig mønster i. Annen kjønnsforskjell vet jeg ikke. Ser ikke ut som noen jager noen for øyeblikket men begge er veldig intressert i kokoshulen.
Herrefred!
Ok no føler jeg meg rimelig TEIT! Det er ikke kakdue, men regnbueciklide! :P Begynte å se i fiskebasen og de er solgt som kakdue men er definitivt regnbue. Men,da blir jeg bare mer sikker på at det er ett par for den mest fargesterke røde har mye lengre/spisse finner enn hunnen,som er mere gul. Men ser i lykke at begge spiser artemia! Kanskje de rett og slett er kresne!?
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap