Kampfisk tips om foring og for

Her er noen delikatesser:
Røde Mygglarver
Levende føde
Squash
Gulrot(små mengder)
Tørrfor
ADVOKADO!

advokado prøvde jeg ut nå nettop med min VELDIG KRESNE kampfisk!

han er sunn og frisk og ikke tykk!
Han har flotte farger også pga sunn kost!
fisker er som mennesker!
sunn kost sunn fisk!

ta en titt på min!
Boble
Spiser kampfisken din grønnsaker? De er jo kjøttetere:P
Jeg ville foreslått mygglarver som du sier, eggeplomme, lever, artemia, og levende for som for eksempel bananfluer:p

kokt eggeplomme antar jeg.. ;o)
ellers takker jeg for tips...

har en kampfisk i herlig blå farge..
ska jaggu prøve...
kokt eggeplomme antar jeg.. ;o)
ellers takker jeg for tips...

har en kampfisk i herlig blå farge..
ska jaggu prøve...
Hildrum76
kokt eggeplomme antar jeg.. ;o) ellers takker jeg for tips... har en kampfisk i herlig blå farge.. ska jaggu prøve...

Åja, skal plommen være kokt? xD Flaks for kampfisken min har jeg bare forsøkt eggeplomme en gang, rå visstnok, men det ble så mye søl at jeg ikke ville ha den i karet:P Da lærte jeg noe i dag og

Forøvrig er fiskene min sunne og friske, jeg har kun gitt røde mygglarver til nå, men skal forsøke meg fram med nye ting når de skal parres.

Hvis noen lurer har jeg fått tipsene fra denne siden, står mye nyttig her=)
har ikke peiling om den skal være kokt..
kunne tenke meg det ble mye søl i karet med rå eggeplomme...

i og med at det på siden står "eggeplomme i biter" er den nok kokt, hvis du forsøker å dele en rå blir det bare søl, tro meg!:P Men jeg kan prøve å finne ut av det for sikkerhets skyld?
ja, gjør det og så gir du tilbakemelding på det...;o)

har aldri i min villeste fantasi trodd at i det hele tatt gikk an å mate kampfisk med egg...
men det trodde jeg også om agurken også... hehehe
kanskje vi skal utnytte banafluene også..
har en liten invasjon av dem etter at vi kjøpte banan...
Putt dem bare oppi, de er sikkert stappfulle av næring:P Men ikke gi for mye da, veit ikke hvor mye av sånt de skal ha.
det vil man jo fort finne ut...
Da har jeg kontaktet mannen bak kampfisk.com, så får jeg vel svar ganske snart tenker jeg=) Men ser på siden at det er først og fremst til hunnfisker.
Her er svaret jeg fikk:

Svar:

Den skal være hardkokt (jeg har nå oppdatert sidene så det står der), men pass nøye på at du ikke gir for mye. Kombiner helst også med andre typer fôr. Hilsen Lars 18/09/2008

Da ble det straks enklere å forstå
okey, den e grei...
meeen, kan andre fisker spise hardkokt eggeplomme...?
har kampfisken sammen med platy, cherry barbe og gullfisk....
Det vet jeg ingenting om, har aldri hatt noen av de artene=)
Men kan du ikke bare slippe oppi en pitteliten bit, akkurat nok til en munnfull, forran kampfisken? Da er det jo størst sjanse for at han får den, iallefall hvis den er like grådig som mine kampfisk
ska gjøre det neste gang vi har kokt egg ved bordet... hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap