Jeg har prøvd frysetørret krill på kulene mine (etter å ha bløtlagt dem - ikke kulene, men krillen altså - kulene er nok bløtlagte som de er ). Av alle mine kulefisker, var det bare en av dem som likte det, og det var en brakkvannsfisk (det er mulig det er en sammenheng der - at det er mer naturlig for dem). To av kulene mine reagerte med åpenlyst sinne og direkte furting (i to timer!) etter å ha fått denne maten. Altså ingen suksess her i huset. Men jeg har ikke prøvd det på mallene mine. Det må jeg sjekke! Det er ikke mange dagene siden jeg så glasset og tenkte at "hva i alle dager skal jeg gjøre med disse?".
Etter å ha søkt etter noe helt annet, kom jeg over at utelukkende fôring med krill til kulefisk kan føre til lockjaw (en tilstand der kula ikke greier å lukke kjeften sin). Om det er pga. det ensidige kostholdet, eller om det er noe spesielt med krillen, vet jeg ikke. Men krill regnes da som noe av det man kan fôre kulefisk med, så det handler nok om å balansere kostholdet.
Hvorfor i huleste ender jeg alltid opp med å snakke om kulefisk, uansett hva temaet måtte være?