Foring av paletter

Hei!

Har et palettpar i et kar sammen med 3 mollyer. Har problemer med foringen, og trenger tips. Har frossent for (røde mygglarver, artemia og reke mix) samt flakfor akkurat nå. Uansett hva jeg forer med så spiser mollyene alt lenge før palettene får med seg at det er foringstid.

Har prøv flakfor først for å få mollyene i gang, deretter slippe ned frossent for, men mollyene er igjen for kjappe...

Bør jeg kjøpe noe annet for til palettene, evt endre måten jeg forer på?

Palettene får en bit her og der, men mendgen er ekstremt kjevt fordelt (det er bare smuler!).

Ideer til annet for eller rutine mottas med takk.
Hei igjen. Jeg forer mine med det samme som du pluss malletabletter til sneglene. Mine er heller ikke verdens raskeste til å ta foret med en gang. De tar det helst når det har sunket ned på bunnen. Mine spiser generelt mye fra bunnen de siler sand gjennom gjellene. De spiser også litt av malletablettene ser jeg. Kanskje de lever på "vann og kjærlighet" dine nå......he he
Hei igjen!

Ja, mine går også mye langs bunnen og snapper litt her og der. Usikker på akkurat hva de snapper, det er ihvertfall usynlig for meg! Hehe.

De får vel i seg noe, de har jo ikke blitt tynne eller viser noen sykdomstegn eller noe slik. Bare litt irriterende å se hvor treige de er i forhold til de andre fiskene. Føler at jeg fórer mollyene til de nesten sprekker, også er det bare smuler igjen til de stakkars palettene.

Hva slags malletabletter bruker du?
Kanskje du kan prøve med granulatfôr. Det synker forholdsvis raskt så forhåpentligvis rekker ikke fiskene lenger oppe i vannet å ta alt slik at ciklidene får litt også
Jepp, det skal jeg prøve. Var innom butikken i dag, men de var tomme. Skal se om jeg kan få bestilt en boks

Takk!
Nille
Hei igjen! :) Ja, mine går også mye langs bunnen og snapper litt her og der. Usikker på akkurat hva de snapper, det er ihvertfall usynlig for meg! Hehe. De får vel i seg noe, de har jo ikke blitt tynne eller viser noen sykdomstegn eller noe slik. Bare litt irriterende å se hvor treige de er i forhold til de andre fiskene. Føler at jeg fórer mollyene til de nesten sprekker, også er det bare smuler igjen til de stakkars palettene. Hva slags malletabletter bruker du?
Jeg bruker forskjellig, jbl novo tab, tetra pleco mini, novo fect, det finnes massevis å velge mellom. pluss at jeg forer sneglene med novo crabs og novo prawn og de spiser litt på det også. Men prøv noe som synger til buns da tror jeg det skal gå bra...
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap