Fiskene trekker opp til overflaten

er det noe galt når dette skjer?
samboeren skulle mate fiskene i dag og matet heftig!! med discus granulat, etter dette har discusene scalarene og noen tetraer trekt opp, mallene og de fleste tetraene holder på som normalt..

er det noe galt her nå, isåfall har det noe med dette å gjøre i det hele tatt?

videre info, skiftet ca 20-25% vann i går kveld har testet for no2 og no3 i dag begge er fine, skal jeg teste noe annet har gh og ph tester utenom og det er jbl dråpetest, ph er digital...
Jeg ville tro at de mangler luft i akvariumet hos deg ....

Jeg fikk det same proplemet nå i helgen med et av mine akvarium men da hade jeg litt for mye fisk opp i det så fiskene hadde ikke nok luft men det ble bra når jeg sette en luftpumpe i gang og tilførte oksygen til dem.....
Jeg mistenker at du har fått en forgiftning av ammoniakk og nitritt som følge av denne overfôringen, som får fiskene til å trekke opp (slik forgiftning bidrar til lavere O2-opptak i blodet).

Ett vannbytte, test av vannet hyppig framover, og en skjenneprek, er nok påkrevd
Takk
takk for råd, det jeg gjorde rett etter jeg postet innlegget var å skifte 30% vann og kople på en luftpumpe, etter det var alt som normalt igjen.....
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap