- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Hvordan holde maten på plass/hva forer dere med
Hvordan holde maten på plass/hva forer dere med
Når dere gir fiskene agurk, squash og sånt, hvordan holder dere det på plass på bunnen?
Og hva kan jeg fore med egentlig?
Har både pleco og ancistrus. De går i hvert sit kar, plecoene med sverddragere, scalarer, sae og kardinaltetra.
Ancistrusene går sammen med sommerfuglciklder. Bør jo være noe alle i karet kan spise ute og få forstoppelse og det som værre er.
Og hva kan jeg fore med egentlig?
Har både pleco og ancistrus. De går i hvert sit kar, plecoene med sverddragere, scalarer, sae og kardinaltetra.
Ancistrusene går sammen med sommerfuglciklder. Bør jo være noe alle i karet kan spise ute og få forstoppelse og det som værre er.
Postet 02.03.08 kl 17:56
Postet 02.03.08 kl 18:03
Postet 02.03.08 kl 18:09
Postet 02.03.08 kl 18:11
Postet 02.03.08 kl 18:25
Postet 02.03.08 kl 18:56
Postet 02.03.08 kl 19:13
Postet 02.03.08 kl 19:17
Postet 02.03.08 kl 19:19
RunarHJeg gir både agurk og brokkoli. Agurken stikker jeg en skje igjennom for at den skal holde seg på plass. En her på af sa at hans scalarer likte "frøene" på brokkolien, mine gjør ikke, men det kan være dine liker det.
Sikkert jeg, selv om jeg er "ei" - ikke "en"
Noen av diskusene mine liker forresten agurk, utrolig morsomt.
Ancistrus synes jeg er den mallen som raskest spiser nye ting, feks agurk, skvåsj, paprika, gulrøtter osv.
Andre maller har brukt lengre tid før de har våget seg utpå.
Skvåsj er nok det mest populære etter min erfaring.
Jeg liker også å tre en skje innpå biten, liker ikke tanken på mallemunner og gafler :S
Postet 02.03.08 kl 19:44
Feste agurkskiver
Jeg fester agurkskiven mellom glasset og algeskrape-magneten, og senker magneten ned til slik høyde at ottoen skal finne den - og ottoen er ikke interessert.
Men som andre har nevnt, har fiskene nok annen mat, og heller ikke er vant, bryr de seg gjerne ikke om slikt fôr. Har også lest at gulrot er en lur ting å forsøke på - da den myke kjernen i rota.
Men som andre har nevnt, har fiskene nok annen mat, og heller ikke er vant, bryr de seg gjerne ikke om slikt fôr. Har også lest at gulrot er en lur ting å forsøke på - da den myke kjernen i rota.
Postet 02.03.08 kl 20:07
Postet 02.03.08 kl 20:11
Postet 02.03.08 kl 20:16
ArkatussaHar prøvd agurk flere ganger.. de svømmer store omveier, og finnes ikke interesert..
Det er fordi di ikke ser på den skjepenetrerte agurken som en matbit, men heller som et nytt og fremmed objekt som kan være en trussel. Etter en stund vender de seg til at den er der, og da blir de nyskjerrige å må undersøke hva dette er.
Postet 02.03.08 kl 20:26
Postet 02.03.08 kl 20:35
Postet 02.03.08 kl 20:41