Hvordan holde maten på plass/hva forer dere med

Når dere gir fiskene agurk, squash og sånt, hvordan holder dere det på plass på bunnen?
Og hva kan jeg fore med egentlig?
Har både pleco og ancistrus. De går i hvert sit kar, plecoene med sverddragere, scalarer, sae og kardinaltetra.
Ancistrusene går sammen med sommerfuglciklder. Bør jo være noe alle i karet kan spise ute og få forstoppelse og det som værre er.
Jeg gir både agurk og brokkoli. Agurken stikker jeg en skje igjennom for at den skal holde seg på plass. En her på af sa at hans scalarer likte "frøene" på brokkolien, mine gjør ikke, men det kan være dine liker det.
Ok. Da har jeg en unnskyldning for å slippe og spise brokkoli
Det må nå prøves ihvertfall. Har prøvd med agurk, men det falt ikke i smak i hele tatt.. ingen som så mye som snuste på den engang!
Hvordan er det med otto, corydoras. platy og guppy når det gjelder agurk osv? er det noe som faller i smak hos de fleste fisker?
skjer nesten aldri att fiskene spiser ny mat første gang de får det, det har iallefall aldri skjedd hos meg, fiskene mine bruker flere uker på å venne seg til å spise agurk..
Har prøvd agurk flere ganger.. de svømmer store omveier, og finnes ikke interesert..
mine guppyer og perleguramier spiser masse agurk.
Sære fisker jeg har da...
Mentilbake til spørsmålet. Er det mest vanlig og bare feste maten på en skje el gaffel og slippe oppi?
Heller skje enn gaffel som de kan stikke seg på. Jeg har satt en tykk skrue igjennom agurken når jeg har foret med det. Men da må du bruke en skrue som ikke avgir stoffer el.
RunarH
Jeg gir både agurk og brokkoli. Agurken stikker jeg en skje igjennom for at den skal holde seg på plass. En her på af sa at hans scalarer likte "frøene" på brokkolien, mine gjør ikke, men det kan være dine liker det.

Sikkert jeg, selv om jeg er "ei" - ikke "en"

Noen av diskusene mine liker forresten agurk, utrolig morsomt.

Ancistrus synes jeg er den mallen som raskest spiser nye ting, feks agurk, skvåsj, paprika, gulrøtter osv.
Andre maller har brukt lengre tid før de har våget seg utpå.
Skvåsj er nok det mest populære etter min erfaring.

Jeg liker også å tre en skje innpå biten, liker ikke tanken på mallemunner og gafler :S
Feste agurkskiver
Jeg fester agurkskiven mellom glasset og algeskrape-magneten, og senker magneten ned til slik høyde at ottoen skal finne den - og ottoen er ikke interessert.

Men som andre har nevnt, har fiskene nok annen mat, og heller ikke er vant, bryr de seg gjerne ikke om slikt fôr. Har også lest at gulrot er en lur ting å forsøke på - da den myke kjernen i rota.

Når jeg gir gulrot koker jeg den lett først.
Spiser de paprika også? er ikke det litt sterkt?
Gulrot har jeg ikke tenkt på.. Får plukke litt tips og prøve ut hva den sære gjengen min vil ha

Arkatussa
Har prøvd agurk flere ganger.. de svømmer store omveier, og finnes ikke interesert..

Det er fordi di ikke ser på den skjepenetrerte agurken som en matbit, men heller som et nytt og fremmed objekt som kan være en trussel. Etter en stund vender de seg til at den er der, og da blir de nyskjerrige å må undersøke hva dette er.
Kan godt hende det.. Men alt annet som er nytt det skal undersøkes med en gang. Da henger både scalarer, maller og sae i en klynge for å fnne ut av hva det kan være. Men agurken, den var visst skummel den..
At fisk ikke har personlighet, det tror jeg ikke noe på
Selv bruker jeg bare en liten flat stein og en strikk. Funker som bare det Til agurken altså..

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap