Fore når lyset er av?

Forer dere når lyset er av? Ikke alltid lyset er på før jeg går på jobb, og lurer da på om jeg skal hive oppi litt mat? Det blir jo en stund til de får mat ellers.
Plussmedlem
Med mindre det er yngel du skriver om, så trenger du ikke å mate flere ganger om dagen. En gang om dagen er nok. Mat dem når du kommer hjem fra jobb
Jeg forer når lyset er av også, men det er p.g.a. maller.
det spørs vel hvordan fisk du har, en del fisker spiser kun om natta, andre spiser kun om dagen, men jeg tror ikke det vil skade å gi de mat når det er mørkt selv om de ikke vil spise før lyset er kommet på.. spørs jo også hvor mange timer det er fra du putter i maten til lyset skrur seg på, hvis det er veldig lenge forvinner nok mye av næringen i maten ut i vannet, og du kan få problemer med vannkvalitetene dine. men det spørs jo også igjen på hvor stort karet er, hvor bra filter du har, og hvordan kvaliteter du pleier å ha i vannet.

men oppsummert: nei jeg tror ikke det er skadelig. du kan jo prøve en dag, sleng i noe mat, og hvis maten er borte når du kommer hjem, så har de jo spist det, hvis du gjør dette hver dag, så følg med på vannkvalitetene for å se om det skjer noe skummelt.
Kun en gang om dagen ja... Ok, jeg pleier å fore 3 ganger daglig jeg, hehe. Like ofte som kattene får mat

Har aldri sett at det ligger igjen noen rester etter maten, men gir de ganske lite når lyset er av. Syns bare at de må jo få litt mat før jeg går, sånn at de ikke er kjempesultne seinere Men hvis det er vanlig å fore bare en gang om dagen, så er det visst ikke så farlig likevel.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap