Sterud
[QUOTE=aquariuzz]Jeg har to gullfisk, en sugkopp og fire som spiser på bakken og en snegle...hvor ofte skal de egentlig ha mat ?
Gullfiskene dine blir aldri mette, disse spiser og spiser så sant de har anledning til det. En gang om dagen fôrer jeg mine, men fisker finner bestandig mat i akvariet. Selv om du ikke ser det, så er det der. Fôrer du for mye vil dette resultere i en sinnsyk alge blomstring og/eller nitritt i vannet. Så all maten bør bli spist opp på rundt ett minutt. Gullfiskene er som regel noen glupske dyr som spiser opp alt før noen andre får komme til, så det kan være lurt og fôre resten av fiskene med lyset av..
Sugekopp? En type Alge spiser? Disse vil ha mat om du har alger i akvariet, tillegs fôr som er fint å bruke en gang i blandt er alge tabeletter og agurk. Mine får dette en gang i uken, litt avhengig av hvor mye alger det er.. Hender seg man er litt slapp med lyset:P
Aha! Jeg har gitt mat tre ganger daglig,står så på pakken. Algene florerer. Har tatt noen grep, blant annet færre timer med lys. Nå får jeg prøve å mate sjeldnere også. Fersken.