Hvor får man tak i eddikål?

...Har nå "fått det for meg" at jeg skal prøve eddikål som "snacks", men de faste, vante internett-butikkene fører det ikke, så jeg spør folket om hvor jeg burde henvende meg, enten på nett eller i Drammen/Kongsbergs-området...

...Alle tips mottas med takk...Også erfaringer med eddikål, dersom man har det...
Startkulturer til levendefôr man dyrker hjemme får man som oftest kjøpt via privatannonser. Legg ut en annonse her selv under "Ønskes". Det er mange som har og som selger. Det er enkelt å sende pr post. Det bruker å koste bare noen få tiere for slike startkulturer.

Her finner du en oppskrift på fremgangsmåte for eddikål, men som du ser trenger du en startkultur for å begynne. Startkulturen dyrker du videre på, og det blir så massevis av den Noe gir du til fiskene dine, og om du vil; noe kan du dyrke opp startkulturer og selge videre av.
...Er du sikker, Kesol...? Tar allikevel Mona O's forslag og slenger inn en "Ønskes"-annonse, uansett (I morgen, for trøtt nå)...Dersom de kan dyrkes frem så ser jeg for meg at det tar enda mer tid enn en "just add water"-løsning, og jeg er omtrent like tålmodig som Hammy ("Over the Hedge")...

...Men takker for svar, begge to!

(Neste jeg sikkert kommer til å spørre om er hvordan man "høster" en ny startkultur ut av den som man har "puttrende"...Ser det liksom for meg)
Bah, jeg bare skummet Sveins oppskrift. Mona har nok rett.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap