Kamskjell, bra mat?

da jeg var innom butikken akkurat så jeg en pose med kamskjell, renset og fryst, ingen tilsettninger. hmmmm, tenkte jeg, mat til fisken?
men har ikke hørt om andre som bruker dette som fiskefor. jeg tok i samme slengen med meg litt reker, erter og gulerøtter.

sammen med litt vitaminer og gelatin burde vel dette bli et sunt snaxfor vel?
hvis kamskjell er alright for fisken da.

setter pris på svar
Hva slags fisk har du?

Kamskjell er nok fin føde for fisk. Bare det skjæres opp i små nok biter til de fiskene som skal ha det, så tipper jeg det går ned på høykant. Jeg har lest mange ganger at folk fôrer en rekke akvariefisk med skjell av ulike typer, og det pleier å være populært. Reker også.

Alt avhengig av hva slags fisk du skal mate, kunne du nok laget en veldig populær hjemmekomponert mix av f.eks. erter og kamskjell. Gulrøtter har jeg ikke sett brukt før i fôrmixer, men...

Store fisk kan nok spise kamskjellbiter, mens små fisk kanskje bør ha den litt mere finmost i mixer.

Som med annen ny føde, og særlig ferskvarer; Start forsiktig og se om fisken tar det og liker det, og at det ikke bare tygges på og spyttes ut igjen. Matrester av skjell som blir liggende kan forurense enormt, forestiller jeg meg...
jeg har for det meste ciklider. scalarer, oscar, palett, bolovianske sommerfuglciklider og nøkkenhull ciklider.
og en del øreål, 2 typer pilnebber. corydoras aeneus, pleco, ancistrus, praktbotia, gibbiceps, sae, gullgurami, og eplesngler.
tror det er det meste vi har, kan hende jeg har glemt noen men.

jeg mixer alt sammen ja, så det blir mosa, bortsett fra at jeg vil prøve noen hele biter på den voksne oscaren og oscar yngelen.
Litt off-topic

Takket være deg, som nevnte ordet "reker" i stad, så måtte jeg lage meg en stor skål salat som jeg sitter og spiser "as we speak" Ruccula-salatmix, cherrytomater, pillede reker, osteterninger og dressing... skikkelig godt!

hehe, så bra noe godt kom ut av det da

kamskjellet falt i smak hos de fleste her. så nå har jeg tatt opp torsk og sei i tillegg, så får lage en skikkelig dose mat i morgen.
deilig å ha ferdig mat i fryseren.
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap