Juwel forautomat og discus - erfaringer?

Er det noen som har erfaring med forautomaten fra Juwel? Fungerer den tilfredsstillende, eller kladder den og gir for mye mat?

Jeg tenkte å skaffe meg en automat til det ene akvariet, for å kunne fore discusene når jeg er på jobb, så de får sine 5 måltider om dagen. Tenkte å fylle den med TetraDiscus granulat, og så får de oksehjerte og annet snack morgen og kveld. Kan dette funke? Dette er måltidsplanen jeg tenker meg:
Kl 0800 Oksehjerte
Kl 1100 TetraDiscus granulat fra forautomat
Kl 1400 TetraDiscus granulat fra forautomat
Kl 1700 Oksehjerte
Kl 2000 Røde mygglarver e.l. + vannbytte

Har jeg en plan, eller går den i vasken?
Plussmedlem
Regner med at det ikke er voksen fisk du skal fore? En voksen discus trenger ikke å fores mere enn 1 - 2 ganger i døgnet.
Har ikke noe erfaring med andre forautomater enn Eheim, men jeg ville ikke brukt denne til noe fast foringsmønster daglig.

Jeg forskjøv døgnet slik at de fikk første måltid når jeg kom hjem av jobb. Lyset ble slått på klokken 14.00 og slått av 24.00.

Forøvrig kan planen din fungere.
Takk for svarene!

Det er ungfisk jeg har tenkt å fore opp. Jeg skal vurdere å "snu døgnet", kan hende det vil fungere bedre.
Juwel forautomat er ikke så fleksibel som Eheim sin.
Med Eheim kan du fore 1 til 4 ganger hvert døgn på et bestemt klokkeslett.
På hvert foringstidspunkt kan du velge enkel eller dobbel foring.

På Juwel starter foringen når du setter den i gang, så vil det gå 24 timer til neste foring. Setter du den på dobbel foring vil den i tillegg fore 6 timer etter den ble startet.
Så hvis den ble startet kl 0900 med dobbel foring vil den fore kl 0900 og kl 1500 hver dag.
Leona
Takk for svarene! Det er ungfisk jeg har tenkt å fore opp. Jeg skal vurdere å "snu døgnet", kan hende det vil fungere bedre.

...samt fore litt hardere
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap