Hva er enklest å fryse ned levendefor i?

Sånn at det er lett å knekke av?
Nillo skal på tur i dammen mange ganger så frysern er fylt opp så vi har hele vintern=)
hehe...
Varför inte använda sådana plastposar man gör isbitar av?

Ta en tratt och häll i levande fodret som blir till övers så blir en isbitskub en portion!
hmmm.. kanskje det? hmmm.. blir ikke det litt mye får hver gang da. tenke..
bør jo ikke fylle den stappa full...
Du har ju vatten i oxå så tror det blir bra jag.

Du som bor i Halden ta dig en tur till Særp. till Hafslunds huvudgård där är det kanon bra att fånga levande foder i dammarna där.
Det är ju inte långt att åka.Men du kanske har bra dammar i halden?
jeg bruker isbit former. en type med avlange isbiter, som du egentlig kan dytte ned i en flaskehals, disse har lokk, og er derfor lette å stable oppå hverandre i fryseren, bitene blir ganske store, men det er enkelt å knekke de i to.

du finner disse på biltema.
du finner de på nettsiden www.biltema.no hvis du søker på isbit

ikke for å "stjele" tråden her, eller noe slikt.. Men lurer litt på-håper på at jeg ikke virker helt dum nå- hvilket levendefor det er dere henter i dammer?
Det første jeg tenkte på var rompetroll/små stingsild, men det er kanskje noe annet?
mygglarver og slik=) søk på levendefor så finner du ut=)
Tine Zachariassen
ikke for å "stjele" tråden her, eller noe slikt.. Men lurer litt på-håper på at jeg ikke virker helt dum nå- hvilket levendefor det er dere henter i dammer? Det første jeg tenkte på var rompetroll/små stingsild, men det er kanskje noe annet?

Se på linken här!
Kjell Begby
Du har ju vatten i oxå så tror det blir bra jag. Du som bor i Halden ta dig en tur till Særp. till Hafslunds huvudgård där är det kanon bra att fånga levande foder i dammarna där. Det är ju inte långt att åka.Men du kanske har bra dammar i halden?

har 2 på festningen som er ganske så bra..
Ellers har vi en i tistedal.. Men skal jagu ta meg en tur ditt en dag jeg. ikke så dumt. Hvordan er det der nå? begynt å komme noe?
Over til noe helt annet kjell begby:
Hvordan bli medlem av fredrikstad akvarieklubb?
Finnes ikke noen her i halden
Nina marie
jeg bruker isbit former. en type med avlange isbiter, som du egentlig kan dytte ned i en flaskehals, disse har lokk, og er derfor lette å stable oppå hverandre i fryseren, bitene blir ganske store, men det er enkelt å knekke de i to. du finner disse på biltema. du finner de på nettsiden www.biltema.no hvis du søker på isbit :)

drar å kjøper disse til uka jeg.. lurt..
Hvor mye trenger jeg får å klare meg ut vintern æ.. usj.. blir nok mange turer på meg.. hehe
da jeg var der siste kjøpte jeg 50stk. så vi har en stnd tror jeg... de er ikke så dyre heller. 12 kr hvis jeg husker riktig.
Nillomien
Over til noe helt annet kjell begby: Hvordan bli medlem av fredrikstad akvarieklubb? Finnes ikke noen her i halden

Du är hjärtligt välkommen!

Se linken!

http://www.fredrikstad-ak.net/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=36

Vi har möte 2 onsdagen i varje månad et står mera info på hemsidan
Nillomien
[QUOTE=Kjell Begby]Du har ju vatten i oxå så tror det blir bra jag. Du som bor i Halden ta dig en tur till Særp. till Hafslunds huvudgård där är det kanon bra att fånga levande foder i dammarna där. Det är ju inte långt att åka.Men du kanske har bra dammar i halden?

har 2 på festningen som er ganske så bra..
Ellers har vi en i tistedal.. Men skal jagu ta meg en tur ditt en dag jeg. ikke så dumt. Hvordan er det der nå? begynt å komme noe?

Det är jätte bra .
Det finns mycket vitamygglarver nu.
Se fotot som är här brevid.Det var från min förra tur för ca 1vecka sedan
oj.. ja da skal jeg på tur i morgen.. Trenger en håv da.. hvor i alle dager får eg kjøpt en med så "tett" netting på ?
Kjell Begby
[QUOTE=Nillomien]Over til noe helt annet kjell begby: Hvordan bli medlem av fredrikstad akvarieklubb? Finnes ikke noen her i halden

Se linken!

http://www.fredrikstad-ak.net/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=36

Flott.. Da kommer jeg på neste møte jeg da.. Også betaler jeg da=)
Jag köpte min på Arild zoo på Sellebakk.

Tror den kosta ca 150 kr
Nillomien
[QUOTE=Kjell Begby][QUOTE=Nillomien]Over til noe helt annet kjell begby: Hvordan bli medlem av fredrikstad akvarieklubb? Finnes ikke noen her i halden

Se linken!

Flott.. Da kommer jeg på neste møte jeg da.. Også betaler jeg da=)

Så trevligt !Välkommen ser dig säkert då!
Skal innom sellebakk på tirsdag.. men klarer ikke vente så lenge=) stikker nedom butikkene her i byen først.. å ser hva de har..

Mygglarvene, ligger de på toppen av vannet?
Et tips til frysing av levendefor er å fylle i poser, gjerne ziplock. Ha ganske lite i posen, og legg den flatt i fryseren. Det vil da være lett å brekke av en passende bit ved senere anledninger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap