- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Dere som bruker selvfanget levendefor:
Dere som bruker selvfanget levendefor:
Pleier dere å være kresne på å KUN bruke fra fiskeløse vann?
Dere som ohgså fanger i vann det går fisk i: hvor ofte er det dere opplever overføring av sykdom/ parasitter?
Jeg er klar over risikoen for overføring av sykdom ved fangst av levendefor i fiskevann, men er litt usikker på graden av risiko.
For øvrig ser det ut til at det er litt enten- eller i nærområdet mitt.... enten er det fiskevann, eller så er det myr. Smådammene er tilsynelatende ikke-eksisterende??? :o
Dere som ohgså fanger i vann det går fisk i: hvor ofte er det dere opplever overføring av sykdom/ parasitter?
Jeg er klar over risikoen for overføring av sykdom ved fangst av levendefor i fiskevann, men er litt usikker på graden av risiko.
For øvrig ser det ut til at det er litt enten- eller i nærområdet mitt.... enten er det fiskevann, eller så er det myr. Smådammene er tilsynelatende ikke-eksisterende??? :o
Postet 15.04.08 kl 13:37
Postet 15.04.08 kl 16:45
Postet 15.04.08 kl 22:22
Da vet du sikkert hvor elva renner ut også da? Det er litt vanskelig å forklare, men den ligger kanskje 20-30m fra elva. deter et sandtak, som noen bruker, og så lenge det ikke er tørke så er det vann der. prøvde å finne et bilde eller kart slik at jeg kunne markere det til deg, men fant ikke noe dessverre.
Postet 16.04.08 kl 17:57
Postet 18.04.08 kl 10:37
Er det ingen her med erfaring fra bruk av levendefor fra ikke-fisketomme vann? *Dra denne tråden opp i lyset igjen.*
Har for øvrig vært på leit etter mygglarver i alskens pytter - men så langt har jeg ikke lyktes i å finne annet enn vannløåere og rompetroll :S
(Den omtalte dammen som jeg ble tipset om har jeg desverre ikke lykkes i å finne i det hele tatt. De røde feltene på kartet antyder hvor jeg har leita. )
Har for øvrig vært på leit etter mygglarver i alskens pytter - men så langt har jeg ikke lyktes i å finne annet enn vannløåere og rompetroll :S
(Den omtalte dammen som jeg ble tipset om har jeg desverre ikke lykkes i å finne i det hele tatt. De røde feltene på kartet antyder hvor jeg har leita. )
Postet 04.05.08 kl 00:32
Postet 04.05.08 kl 00:40
Postet 04.05.08 kl 08:16
Postet 04.05.08 kl 12:08
Postet 04.05.08 kl 21:05
Postet 03.07.08 kl 23:53