Underforing?

Ja, jeg må spørre. I en annen tråd her spørres det om overforing, og jeg synes vedkommende gir vanvittige mengder mat, uten at det ble reagert noe særlig på det. Så nå lurer jeg på om jeg driver og sulter fiskene mine?

Ta for eksempel 240-literen: Per dags dato har jeg 19 neontetra (3 cm), 10 C. adolfoi (2-4 cm), tre kakadueciklider (4-5 cm), tre SAE (6 cm), en regnbuelabeo (7 cm), en pitbullpleco (5 cm) og en L144 (5 cm).

I løpet av en typisk dag gir jeg:

Frokost:
To (ganske rundhåndede) klyper med flakfor, vanlig og litt vegetar.

Kvelds:
En eller to klyper flakfor og noen ganger en liten NovoTab.
Et par dager i uka er kveldsmåltidet en terning med røde mygglarver.

De får i tillegg litt ekstra grøntfor en gang eller to i uka, enten i form av agurkbit, et par avskallede erter eller en halv algetablett.

Det er sjelden jeg har foringsfrie dager.

Siden jeg er nybegynner, har jeg forsøkt å ikke gi mer enn jeg har samvittighet til og tenkt at da er det sikkert nok.

Sulteforer jeg dem? SAE-ene klarer seg tydligvis, i hvert fall etter trådalgene å dømme, men hva med resten?

Dette kan du svare best på selv.

- Ser fiskene dine tynne ut?
- Er de aktive?
- Forsvinner foret du gir passelig fort, eller ekker det å falle til bunnen
- Er de fine i fargene?
- SAE som får nok mat av foring er slapp på alger. Normalt bør disse jobbe mesteparten av dagen. Gjør de det?

Alle ser egentlig OK ut. Ciklidene er kanskje litt i underkant, men jeg klarer ikke helt å se om en fisk er tynn eller passe. Er mest bekymret for adolfoiene, egentlig.

Legger ved et bilde. Tynne eller ikke?

Er alltid litt vanskelig å bedømme, men jeg ville ha gitt Coryene litt proteinrikt for. Mygglarver, rekepellets er gode alternativer.
Allikin
Ja, jeg må spørre. I en annen tråd her spørres det om overforing, og jeg synes vedkommende gir vanvittige mengder mat, uten at det ble reagert noe særlig på det. Så nå lurer jeg på om jeg driver og sulter fiskene mine?