Levendefór fra vannene mellom alvøen og loddefjord

Er det noen som vet om noen av disse vannene er fiskeløse?

[External Image]

Vi har vært og kjøpt håv på Styvis, Vestkanten, til under 20 kr. Bra handel, det vel? Den er desverre ikke så finmasket som de aller fineste akvariehåvene, men jeg tror den er fin nok til mygglarver... Skal teste en av dagene...

[External Image]
Ingen som har peiling på disse vannene?
Det må da være mange akvarister i denne bydelen, vel?

Kan nevne at storavannet er reserve drikkevannskilde... Men det er altså for næringsrikt til å drikke :S Lukter andebæsj fra springen de gangene vi har fått vann derfra. :S
Da fant vi det ut helt på egenhånd... :-/
Vi fikk fiskeyngel i håven. En syk og stakkarslig sådan.
Resten av fangsten var bare rusk. Hadde vi fått noen insekter i håven, så vet jeg sannekig ikke om jeg ville våge å ta det med hjem, pga den syke fisken. Vil jo ikke kverke fiskene mine heller... :S
Jeg har normalt hentet levendefóret på Bjorøy. Der var en del bra kulper like etter tunnelen, men nå er det bygningsarbeid der så vet ikke.
Du kan prøve å gå forbi Alvøen hovedgård, når du kommer ned til sjøen var det tideligere en kulp på venstre side av stien.
Holder været seg slik som det er nå blir jeg sikkert å jakte litt, kan gi en oppdatering hvis jeg finner store mengder.
Det må du gjerne. Litt langt for oss å gå helt ut dit, men er været bra nok, så kan det jo hende vi tar turen likevel.
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Rønning
Reklame for plussmedlemskap