Hva kan jeg fore yngel med ?

Lurer på hva jeg kan fore yngelet mitt med. Det er malawi yngel. Jeg har prøvd med mysis, men de er sikkert store nokk enda. Pluss de pleier å miste interessen når maten synker til bunnen. Jeg pleier å mate med spirtulina flakes, men det blir litt ensformig i lengden. Noen som har gode tips ? Er det noe naturlig for som gjør at de får sterkere farger ?
var ikke meningen å poste to like tråder. kan admin være så snill å slette den andre ?
rekemix. Vil det si mysis?
du bare blander det du vil ha med en multimikser legger det i poser
som du fryser og knekker av en bit til fiskene når du tenker de vil ha
en variasjon i kosten.
legger ved et eksempel på en oppskrift:

spirtulina flakes
reker m skall
gulrot(kokt.for farger)
mysis
litt kjøtt
++++
Nå har jeg ikke så mye greie på malawi, men når det gjelder annen fisk så er det levende, nyklekket artemia som stort sett brukes.

Rekemix som guttn nevner vil jeg tro passer bedre for voksne fisk, men siden jeg ikke kjenner så godt til disse ciklidene så er det mulig jeg tar feil
er ikke hundre prosent på malawi og ciclider selv men leste ddette i en tråd
har frossen artemia. Har ikke egg klekker eller artemia egg. Trenger vel en luft pumpe for å lage klekker selv og det har jeg ikke råd til akkurat nå.
Hvis mysis er noe de voksne gjerne spiser, så kan yngelen også få det. Og er det bare det at mysisen er for stor til at yngelen kan klare å ta det nå, så tar du bare et barberblad og finhakker mysisen til passe størrelse. Gjør det mens den er frossen, da er det lettere å få hakket det opp. Hiv så de finhakkede bitene rett oppi karet.

Jeg bruker et sånt billig plast-skjærebrett, som jeg har kjøpt kun til akvariebruk (har den på akvarierommet mitt). På dette brettet legger jeg f.eks. en rute med frosne mygglarver, bruker så reservebarberbladet fra algeskrapa og finhakker det. Så måker jeg det rett oppi karet til Corydoras-yngelen min.
Etterhvert som yngelen blir større (og dermed munnene deres), hakker jeg ikke maten fullt så mye, og øker gradvis størrelsen på bitene.
Ok skal prøve å hakke det opp. Takk for alle svar
Tok meg råd til å kjøpe luft pumpe alikevel. Har laget meg et klekkeri sånn som de viser i den artikelen her på AF. Eneste jeg gjorde forskjellig var at jeg brukte 0,5 L flasker i steden for 1,5 L.

Klekkeriet har nå stått og duret siden kl 5 i går. Hvordan ser jeg om det er klart ?
Du ser at fargen på vannet blir oransje. Hos meg tar det 1 - 1 1/2 døgn, litt avhengig av hvilken temperatur jeg har i vannet.
Ok. Temperaturen i akvariumet er 27 grader. Når eg dupper fingeren ned i klekkeren og karret så følest det ganske likt. Hvor mye bobler skal jeg ha forresten ? Pumpa kan stillest mellon 80 og 150 L. Gjør det noe at jeg ikke har bruse stein ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap