Er dette en bra fóringsplan for mine sorte neontetraer?

Som tittelen sier, er dette en fin fóringsplan for mine 10 sorte neontetraer?

uke 1:
Dag 1: 1/4-1/2 av en rute med røde mygglarver (tropehagen).
Dag 2: Flakfór (Sera San)
Dag 3: Erter
Dag 4: Reker
Dag 5: Agurk (hvis jeg får tetraene til å spise det, ellers så blir det erter hvis de ikke vil ha noe annet.)
Dag 6: Insekter (skal prøve å få tak i noen banan fluer, eller andre små insekter)
Dag 7: Faste

Uke 2:
Dag 1: Meitemark/tubifex
Dag 2: Flakfór (Sera San)
Dag 3. Erter
Dag 4: Rå fisk (torsk/sei/annen mager fisk)
Dag 5: Agurk
Dag 6: Discus
Dag 7: Faste

Har søkt og lest litt, og det var dette jeg kom fram til. Og siden jeg bare har disse fiskene så tenkte jeg at en fin variert kost som bare er ment for dem vil være bra for dem.

Har tenkt å mate 2 ganger daglig, mengde og slik tenkte jeg å justere etter tid, ved at ca alt skal være spist innen 3-4 min.

Hva syns dere, blir dette bra?
Synes dette virker som et utrolig bra opplegg. I følge Mergus' "Akvariets leksikon" så anbefales det variert fôring for disse fiskene og det vil de få her. Det eneste jeg kanskje ville ha endret på er å bytte ut de røde mygglarvene med svarte. Dette fordi samme oppslagsverk anbefaler svarte mygglarver som et godt tilskudd om man ønsker lek på de.

Har altså ikke egen erfaring med disse fiskene, men støtter meg til det jeg har lest
Flott å høre.

Matet med en halv terning med røde mygglarver i dag, mye av det havnet på bunnen, men etter noen timer så er de fleste vekk.

Kjøper en plate med svarte i dag og resten av de greiene på lista.

Ser ut som de koser seg, de svømmer og spretter i alle retninger.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap