For mye rekemikx fór

Vet denne burde ligge under Rubrikk, men siden det er litt hast på temaet så håper jeg dere moderatorer ikke stenger/flytter denne posten.

Jeg har et lite problem kan man vel si, jeg har lagd for mye rekemiks fór, har rett og slett ikke plass i fryseren til alt. Så jeg har igjen ca 1,5kg. Dette er lagd i går (27.07) og det er ferskt. Selger det for spottpris, er egentlig bare å komme med bud, og det må selvsagt hentes snarest mulig før det blir dårlig. (er i kjøleskapet nå)

Oppskrifta på fóret mitt:
reker 70%
kylling (bryst filé) 10%
erter 5%
paprika 5%
spinat 5%
discus
hvitløk
multi vitamin
gelatin

Skrev i prosent, da nøyaktig vekt husker jeg ikke.
Hej Dammed

Tror du har skrivit lite fel för du har väll inte Discus och kyckling i räkmixen

Mvh Kjell

jo faktisk, blir ikke ren rekemiks slik, men fóret blir mer spennende for fisken, da det smaker forskjellig fra bit til bit.

fungerer helt fint.
Dammed:

du har vel ikke tatt livet av en discus og tilsatt den i fóret? Det er jo det Kjell peker på.. ser ut som om rekemixen din inneholder kjøtt fra discus :o

Om kylling er "gangbar" kost eller ikke aner jeg ingenting om
jojo selvsagt, en sånn blå stripete stor discus fisk. Blir litt kostbar fòr, men men....

Selvsagt så er det Discus granulat (sera) som har blitt brukt. Trodde det sa seg selv, hehe.

Kylling er bra for fisk, mye sunne proteiner, men det er ikke bra å gi for mye av det. Men det er ikke generelt bra å gi mye av kraftfull hjemmelaga fór, som oksehjerte/reke mix.

Men som sagt så må jeg få gitt/solgt bort maten, ellers så havner den i søpla... :/

Er det noen som er intr?
hvis ingen melder interesse om dette så blir det kastet i morgen tidlig...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap