Mate eplesnegler hver 2. døgn

har litt alger i karet og samt matrester fra tetraene blir det alltid, så jeg tenkte å mate eplesneglene hver 2. dag slik at dem holder karet rent og pent.

Når jeg mater dem, lar jeg maten ligge i karet i ca 15-16 timer.

Vil de bli for mye med faste hver 2. dag? Skal jeg kanskje ta faste hver 3 dag?
Dersom de har både alger og fiskefor å spise så er det ikke synd på dem. De kan godt faste annenhver dag.
Hvis maten blir liggende så lenge som 15-16 timer uten å være spist opp av sneglene, så mater du for mye Du kan trygt la dem faste et par dager om gangen, det gjør bare at de leter opp alger og slikt å spise istedet.

hadde salat her om dagen og agurk, og de klarte ikke å spise alt. på 15-16 timer. Så kommer til å mate mindre.

Men da tar jeg faste hver 2. dag.
hva er det beste å fore eplesnegler med? er det salat og agurk?
Veldig greit å variere grønnsakene litt I et av karene mine forer jeg ikke sneglene i det hele tatt, de lever av alger og forrester, men i sneglekaret får de mye grønnsaker. Jeg og typen spiser mye grønnsaker og hvis de går ut på dato før vu får brukt dem opp hiver jeg dem i fryseren og bruker dem til sneglene.

De store favorittene er isbergsalat, spinat og agurk, men de liker også erter, mais, poteter, gulrøtter, squash, og i det store og det hele er det bare å prøve seg frem. Det er lurt å fryse grønnsakene først, spesielt de harde, ellers klarer de ikke å spise dem.
hvis salat begynner å gå ut på dato, hvor lenge holder dem seg i fryseren?

Jeg forer mine nå med en 3 dagers syklus, 2 dager med mat, og en dag faste. Fiskene får 3 dager med mat og en dag faste.
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap