- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Foring med fluer?
Foring med fluer?
Inaktiv bruker
Jeg lurer på om jeg kan fore med tørkede døde husfluer? Noen sier at det går bra men er litt usikker Jeg har fisker som er carnivore og omnivore
Postet 29.09.08 kl 16:05
Postet 29.09.08 kl 16:07
Inaktiv bruker
KampfiskIkke den ferskeste maten ihvertfall. De er sikkert fulle av sopp og andre nedbrytere.
men vis jeg ikke tørker den og bare hiver oppi med en gang?
Postet 29.09.08 kl 16:12
Postet 29.09.08 kl 16:15
Postet 29.09.08 kl 16:33
Inaktiv bruker
:)
Ja da vet jeg det men jeg lurte på om det går an å for med maur? Levende er jo de enklere å fange og om fiskene liker det?
Postet 29.09.08 kl 16:37
Postet 29.09.08 kl 16:38
Inaktiv bruker
ja men jeg lurte bare siden man skal variere kostholdet til fisken
Postet 29.09.08 kl 17:40
Postet 29.09.08 kl 23:09
Her jeg bor på landet er det enormt med fluer først på høsten. Vi springer rundt med fluesmekker og støvsuger hver eneste dag i en periode og kan ta opp i ca hundre husfluer en ettermiddag.
-Det var min mann som kom på ideen og spurte meg om lov; kan jeg slippe en halvdød flue ned i akvariet og se hva som skjer?
-Hm, men er ikke husfluene fulle av diverse smitte da? Men forsåvidt, mygg og annet kryp er vel og borti alt mulig. Ok, prøv med en da.
- Og han så gjorde. Det ble fest det. Spesiellt Skjørtetetraene sloss om flua.
Vi gav fiskene vel 4 - 5 fluer før vi stoppet. Litt småredd for hva galt som kunne skje nå. Men ikke noe skjedde.
Har likevel ikke turd gjøre dette flere ganger i frykt for smittefare. Men fiskene elsket det. Og det er fristende å gjøre det igjen.
mvh
-Det var min mann som kom på ideen og spurte meg om lov; kan jeg slippe en halvdød flue ned i akvariet og se hva som skjer?
-Hm, men er ikke husfluene fulle av diverse smitte da? Men forsåvidt, mygg og annet kryp er vel og borti alt mulig. Ok, prøv med en da.
- Og han så gjorde. Det ble fest det. Spesiellt Skjørtetetraene sloss om flua.
Vi gav fiskene vel 4 - 5 fluer før vi stoppet. Litt småredd for hva galt som kunne skje nå. Men ikke noe skjedde.
Har likevel ikke turd gjøre dette flere ganger i frykt for smittefare. Men fiskene elsket det. Og det er fristende å gjøre det igjen.
mvh
Postet 30.09.08 kl 06:50
Postet 30.09.08 kl 09:21
Inaktiv bruker
ja det er nok ufarlig å gi dem fluer i og med at fisker spiser insekter i vill tilstand, men om det er noe annerledes med akvarie-fisk er jeg ikke helt sikker på
Postet 30.09.08 kl 10:00