Foring av scalarer

Inaktiv bruker
HEI

For noen måneder siden kjøpet jeg noen "altum" skalarer. Noen av disse har vokst en del og blitt riktig fine, mens et par av dem ikke har vokst i det heletatt.

Er det noen som har noen forslag på hva jeg kan fore med slik de skal begynne å vokse? Forer nå for det meste med ciklide sticks, discus granulater og frosene mygglarver.

Hilsen Maria

Siden det er snakk om Altum så er disse viltfanget og siden du sier noen ikke vokser mistenker jeg at det kan være innvollsorm ute å går.

Sikker på at dette er Altum? Post et bilde
Inaktiv bruker
Det var derfor jeg satt altum i "". ;p Ble solgt som altum, men etter prisen å dømme så er de nok ikke det Har dessverre ikke mulighet til å ta bilde av dem i dag i allefall, men er gaske sikker på at de ikke er ekte altum scalarer.
Inaktiv bruker
*bump*
Det kan allikevel være innvollsorm, så jeg ville nok tatt en ormekur for sikkerhets skyld.

Men er ikke altum ganske lett å identifisere da? Det er lyse striper på hver side av de vertikale mørke stripene? Ref. bildene i fiskebasen.

Alle fiskene får godt med mat, eller? Er ikke slik at de to små blir jaget bort fra matfatet?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap