Aquatic nature excel og basic.

Hva er egentlig forskjellen på disse to bortsett fra at basic inneholder mere fett?

Til hvilke malawi bør man velge det ene fremfor det andre?

Hvilke av de to anbefales til frittsvømmende malawi som Haplochromiser og aulnocaraer?

Jeg gikk inn på hjemme-siden og så der, men fant ikke så mye info.

African Cichlid Excel Color Her står det: "EXCEL COLOR S contains a high concentration of Astaxanthin and Spirulina. Escpecially developed for the needs of all African Cichlids.
It increases the level of activity, stimulates breeding and intensifies visibly coloration in your fish".

Altså mere Astaxanthin og Spirulina enn i:

African Cichlid Food Energy Sitat: "ENERGY S is a totally balanced fish food, developed for the special needs of all African Cichlids.
Its formula activates the digestion, raises resistance, offers a strong growth-rate and a good body shape of the fish".

Astaxanthin er vel en antioksydant som gir rød farge (vill fisk får det ved å spise krepsdyr).
Hvis en skal gå etter bildene på pakken så er det Basic til mbunas (Golden på bildet) og Excel til frittsvømmere (Blå ahli på bildet).
Webzoo mener det er omvendt, så jeg ble i tvil her.

PS: Haplochromiser finnes ikke i Malawisjøen lenger. De har flyttet til Viktoriasjøen :-p Dvs.: Malawiene har fått nye latinske navn, men det er noen viktoriaciklider som har det navnet.
Denne gruppen av malawier blir vel kaldt bare for "frittsvømmere", men om det er eksakt er jeg ikke sikker på.
Ble anbefalt av Kent på Nol's å bruke Astaxanthin i kosten til firefish da dette fremmer rødfargen.

Mine fisker er jo stor sett blå, og valget faller på excel. Antar at produsenten vet forskjellen bedre en webzoo, og velger derfor utifra bildet på boksen
Konklusjon
Etter litt research har jeg funnet ut følgende for de av dere som ømsker å vite litt mere om disse to produktene fra Aquatiq Nature :

Excel fremmer farge og god vital helse, spesielt rødfarge kommer godt frem. "contains a high concentration of Astaxanthin and Spirulina. This promoting spectacular colors with visible results."

Basic utgaven er mere en type vekstfor. "developed for strong growth and high disease-resistance."

Small = Tropical fish food Energy is especially developed for all small tropical fish 8 mm - 3 cm." Pellet str ca 1 mm.

Medium = Tropical fish food Energy is especially developed for all small tropical fish 2 - 9 cm. Pellet str ca 2.5 mm.

Håper dette kan hjelpe noen der ute i valget av disse to

Tilfeldig bekjentskap
© U.H.
Reklame for plussmedlemskap