Hvor mange tabletter?corydoras panda

Hei!
Forer mine 10 corydoras Panda med Tetra Tabimin og flakfor.Andre fisk i karet er Rødmunntetra7stk. Er usikker på hvor mange tabletter jeg skal slippe oppi pr dag nå som jeg har økt bestanden med 5stk altså total 10 panda.Har til nå slippet 2tabletter 2 ganger daglig i karet og de spiser vell litt av flakforet også..?eller?.Det står bare på esken at fisken skal spise det opp i løpet av noen minutter.
Hei TAM. Jeg bruker cory tabletter også, men husker ikke navnet på dem. Jeg har flere grupper her, og di varierer litt på størrelsen. Det er bedre å ha oppi litt for lite enn litt for mye. Jeg gir en tablett pr 2 fisk ved voksne individer. Ser jeg det blir for lite har jeg oppi en til to til. Har også oppi 2-3 stk når lyser slukkes. Ved foring mer enn en gang pr dag er det viktig å følge opp med hyppige vannbytter. Jeg bytter oftere vann i karr med corydoras enn ved di andre. Er også greit med vannbytter når en skal ha coryene i gang med leik. Har tilført gruppen min med aeneus, 2 stk store huer, så denne gangen går det vel noe mer tid før det legges egg igjen. Mellom di to siste eggleggingene gikk det kun 11 dager. Vil anbefale deg en "prat" med Mona o når det gjelder spørsmål angående corydoras. Hun har god kunnskap om disse skjønnhetene, og jeg har selv mye å takke henne for. Lykke til videre med coryene dine. Mvh Leif
Hei igjen Leif.
Til orientering klarer Aenusene dine seg bra enda!kun en som kvelda!de forer jeg også med tabletter kjører på med 2x2 tabletter til disse og det ser ut til å gå bra.Pandaene her er mye større så de trenger nok litt mer.Hvor mye trenger en voksen Panda om dagen?hmm greit å ikke overfore for mye ,da blir vann og forholdene bare dårlige.Men ønsker ikke at de sulter heller.Noen som veit?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap