Hva kan jeg variere med i matveien for mine fisker?

Har 2 Corydoras, 2 Ancistrus og 10 Guppy.
Gir Corydoras 1 tablett hver dag, Ancistrusene 1 tablett 2/3 hver dag og guppyene flakfor 2 ggr for dagen.

Har kjøpt squash de skal få.

1. Hva annet kan jeg gi de for å gjøre det litt mer spennende i matveien?

2. Hvordan kan jeg forhindre at de glupske guppyene spiser tablettene til corydorasene? Eller klarer de seg uansett?

Fòr og fòringsrutiner, fin artikkel.

Ellers anbefaler jeg deg å lese litt i underforumet som heter "fòr og fòring".
1. Jeg vil anbefale deg å mate met Mygglarver, gjerne krill (Jeg har noe som heter TetraDelicia som jeg bruker) gjerne flakfôr, grøntfôr og artemia. Du trenger ikke alt det men det er noe å velge i! Selv har jeg vel alle de har (har så mange forskjellige fisk som trenger forskjellig mat. Jeg varierer hele tiden.)

2. Corydorase klarer seg alltids, men om du vil ha guppyene vekk kan du prøve følgende:

-Putt oppi flakfor eller annet fôr som holder fiskene opptatt (dette funker hos meg) så slipper du tablettene nedi.
-ta tabletten i hånda e.l. og legg det på bunn, gjerne nærme coryene.
- Mere forslag har jeg ikke så vær kreativ! Finnes sikkert mange lure måter

Håper dette hjalp da!
MC Darup
[URLBLOCK1], fin artikkel. Ellers anbefaler jeg deg å lese litt i underforumet som heter "fòr og fòring".

Ja den artikkelen var ikke dum. Fin info for defleste nybegynnere (Tror egentlig at alle skal få lest denne av dere som er mer eller mindre nye)
Er det fersk mager fisk til middag, som torsk, så havner alltid en bit og to oppi akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap