Tips til foring av 1 stk mikroskopisk bosemani-yngel

Fant en liten en her om dagen, som hadde klekt alle de andre eggene ble spist av platyyngelen, så jeg har bare én. Problemet er å få i den mat. Jeg harprøvd å male yngelforet til det så ut som støv, men det ville den ikke røre. Så gikk jeg å kjøpte bosmider som jeg fikk høre var det man brukte til den minste yngelen; den har ikke rørt det heller. Allikevel svømmer den rundt og er i høyeste grad i live. Ingen av butikkene her selger artemia eller avskalla artemiaegg så det får jeg ikke tak i. Noen som har gode råd? Hadde vært morro å se den lille vokse opp. Første gang bosemaniene mine har lagt egg
Så små yngel finner ofte mikroskopiske smådyr inniblant javamose og planter. Det dummeste du gjør er å få panikk for at den skal sulte og ha for mykje mat oppi til den. Som du seier så ser det ut som om den finner nok mat foreløpig, så eg vil anbefale deg å vente litt med artemia. Det er mykje arbeid for 1 yngel.

Går den i eget kar?
Artemia vil den aldri få, siden jeg ikke kan få tak i det. Nei, den går i det karet den er født i, oppi et fødekar i netting. I fødekarret villeden blitt spist opp av guppy og mollyyngel.
Du får hive oppi litt javamose ev. flyteplanter med mye røtter til den. Yngelen finner alltids litt å spise inni slikt.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap