Artemiamat?

Må mase litt igjen..nybegynner på det meste...
Skulle kjøpe artemiaegg til klekking, men jeg lurer på om jeg kom ut av dyrebutikken med noe helt annet. Hun som jobbet der fant frem en liten eske som hun sa var egg. Men når jeg kommer hjem ser jeg at det står " Cultur food for brine shrimp". Produktet heter Hobby mikrozell. Er det mat til artemia i stede for egg jeg har fått med meg?
Smokey
Må mase litt igjen..nybegynner på det meste... Skulle kjøpe artemiaegg til klekking, men jeg lurer på om jeg kom ut av dyrebutikken med noe helt annet. Hun som jobbet der fant frem en liten eske som hun sa var egg. Men når jeg kommer hjem ser jeg at det står " Cultur food for brine shrimp". Produktet heter Hobby mikrozell. Er det mat til artemia i stede for egg jeg har fått med meg?

Ja, nok en tilføyelse til den LAAAAAAAAAAANGE lista over butikk tabber, men gøy å fore med litt eldre artemia til større fisk så...
Enda en gang...jaja, det var ikke det dyreste feilkjøpet jeg har gjort. Problemet er at jeg ikke fikk tak på egg. Har kjøpt meg klekker og fikk ferdig saltvann i en butikk. Men ingen hadde egg til meg. Da blir det ny butikkrunde i morgen Har pansermalleegg som snart klekker (håper jeg). Bare glad jeg ikke ofret saltvannet mitt på å prøve å klekke det ut,he he
Og når du endelig finner artemia så kan de være eldre enn arvesynden og ha en klekkeprosent på rundt 0. Jeg kjøpte på ebay sist, rundt 20 dollar for 200 gram med høykvalitets egg.

Det stemmer at det er artemia-føde du har fått For de som ønsker å klekke artemiaen og så få den til å vokse opp før de bruker den som fiskemat til større fisk (levendefôr av en viss størrelse som spretter rundt i karet er en skikkelig kickoff for mange arter).

Men jeg ser at Tropefisk har en boks til 150 kr med artemiaegg, 50 gram. Det var ikke store porsjonen, men det varer lenge. Så lenge du ikke har svære scalarekull å fostre opp, grådige storspisere som dem, så holder den boksen til et kull Corydoras Bestiller du ikveld, sender han det nok i morgen hvis du betaler med kort på nett.
Webzoo.nett har knallbra egg i en periode nå. Løp å kjøp.
Kjøpte selv en boks til rundt kr, 700.- 90% klekk.
janhenno
Webzoo.nett har knallbra egg i en periode nå. Løp å kjøp. ;-) [URLBLOCK1]

Dette er fremdeles veldig dyrt, selv så har jeg handla av følgende på ebay med veldig god erfaring. Både med selger og klekkeprosenten som var 90%+.

Denne boksen kom på ca 260,- med frakt når jeg handla den, kommer helt ann på hvor høy dollaren er når du handler.
mona o
Det stemmer at det er artemia-føde du har fått :-) For de som ønsker å klekke artemiaen og så få den til å vokse opp før de bruker den som fiskemat til større fisk (levendefôr av en viss størrelse som spretter rundt i karet er en skikkelig kickoff for mange arter). Men jeg ser at Tropefisk har [URLBLOCK1], 50 gram. Det var ikke store porsjonen, men det varer lenge. Så lenge du ikke har svære scalarekull å fostre opp, grådige storspisere som dem, så holder den boksen til et kull Corydoras :-) Bestiller du ikveld, sender han det nok i morgen hvis du betaler med kort på nett.
Disse eggene er også 90% klekk, men blir sett i forhold til Webzoo adskillig dyrere. Har et stort forbruk av artemia, så jeg har kjøpt fra begge forretningene. Webzoo blir i så måte !1/2 pris i forhold. Dette for en og samme vare.

Kjøpte også siste boksen han hadde her forrige dagen Synd for noen at det er 2 - 4 ukers levering pr. i dag på disse varene. Artemia fra Golden Sea, som jeg tør påstå har så godt som 100 % klekk i mine klekkere av typen Aqua Medic 1000 koblet i serie.
Jeg vil absolutt anbefale folk å kjøpe egg på nettet. Gjerne fra ebay, men vær nøye med å les gjennom feedbacken de har fått og betal med mastercard via paypal. Så er man også forsikret i tilfelle man blir svindlet.

Den selgeren jeg linker til lenger over, sendte meg boksen fort og det tok litt over ei uke før jeg fikk den i postkassa.

Her på berget tar jo butikkene blodpris for Artemia egg.....helt latterlig i grunn.
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Marthinsen
Reklame for plussmedlemskap