Fôring av små ancistrus

Hva skal mine 2 ancistrus på ca 3 og 4 cm spise? disse tablettene jeg har blir kapret av andre fisk før ancistrus rekker å komme bort.
Puncher denne så disse stakkars små får i seg litt mat
Hva slags andre fisk er det?

Ancistrus er nattaktive, så det kan lønne seg å slippe tabletter oppi til de en halvtimes tid etter at lyset har slukket. Da har de andre fiskene roet seg for natten, og ancistrusen kan spise i fred. Annerledes hvis du har annen nattaktiv fisk, da.

De er også veldig glad i agurk og squash. Skjær av en skive og træ den innpå skaftet til en teskje så den synker. Plukk ut restene etter maks 24 timer (la den hvert fall ligge over natta), så ikke restene råtner og tuller med vannkvaliteten din.
ElinH
De er også veldig glad i agurk...

Jeg prøvde å gi mine 5 små Ancistruser en agurk skive idag. Men det ser ikke ut til at de bryr seg døyten om den... Hva kommer det av? de spiste opp alle algene i karret i løpet av 24 timer og det var i forrige uke så de burde jo være sultene eller?
La den ligge der over natta og se i morgen Har de aldri sett maten før, kan det jo fort ta litt tid før de i det hele tatt skjønner at det er mat også. Dessuten er jo maller flest nattaktive, selv om amcistrusen er av de som viser seg fremme på dagtid også
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap