Foring av artemia

Hei er det noen her som kan fortelle meg hva som det er best og fore Artemian med, jeg har fått klekket ut masse i dispenser som står i karet, men føler at de vil ha noe mat før de forlater dipenseren og svømer ut i karet, hvordan fugerer det. God mat til god fisk
artemia har plommesekk de første 24 timene etter klekking og trenger ikke mat. Det er også i disse 24 timene at de er mest næringsrike.

Skal du ha levende artemia utover 24 timer etter klekking finnes det egen mat å kjøpe for disse. Anbefaler likevel at du ikke klekker mer enn du kan bruke opp i løpet av 24 timer siden det er da de er mest næringsrike. Mulig at det står noe om dette i artikkelen om artemia (artemia fra A til Å) her på AF
Tusen takk for raskt svar
Jeg har en dispenser som står i akvariet som disse blir klekket ut i, og da svømer de opp og ut i karet selv, men det funker dårlig, er det triks der, jeg bruker lys for og lokke dem opp til hullet for og svømme opp, men har inntryk av de fleste som er klekt ut, står i det store romet og kommer ikke ut. Har du et forslag på dette
Tilfeldig bekjentskap
© Marita H
Reklame for plussmedlemskap