Foring med frosne røde mygglarver og agurk

Hei

Lurer på hvor ofte kan fiskene få frosne røde mygglarver. Kan de få hver dag eller bare et par ganger i uka?

Og ang agurk/squash - hvor ofte kan de få det?

Ellers får fiskene mine flakfor og av og til grønnerter.

Takk for svar :o)

Tja.. Det kommer jo helt an på ka fisk du har, det finnes jo fisk som absolutt ikke skal ha røde mygglarver. (sjekk fiskebasen) Bortsett fra dem så burde det gå greit. Her i gården går det på flakfor hver dag, røde mygglarver stortsett hver dag og brokkolitopper et par, tre ganger i uken. Bruker ikke agurk siden jeg ikke får den til å synke. En gang iblant bytter jeg ut de røde mygglarvene med de svarte.

Agurk inneholder nesten bare vann, så et er det lite næring i.
Squash skal være mer nøringsrik.
Man tar en bit og fester den til en uskarp metaldings. F.eks tre den på en te-skje eller en gaffel kanskje, så synker biten.
stikk agurken i enden av en gaffel eller lag deg noe mer finurlig så synker den, har faktisk sett spiraler man skal tre gjennom grønnsaker så de ligger på bunnen i akvarium til salgs for en overdreven pris. :P
Tenyrafar
stikk agurken i enden av en gaffel eller lag deg noe mer finurlig så synker den, har faktisk sett spiraler man skal tre gjennom grønnsaker så de ligger på bunnen i akvarium til salgs for en overdreven pris. :P

er vel en del overdreven pris på mye utstyr til akvarium.

man kan jo fint bruke kniv også, du bruker bare en litt uskarp kniv og dytter den bare ikke helt igjennom
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap