Hvor ofte+mengde bør man fóre?

Ja, så hvor ofte skal man egentlig fóre. Noen sier hver dag, andre sier "ikke for ofte" osv.

Og hvor mye skal man gi hver gang? Nå vet jeg at det varierer litt fra akvarie til akvarie, med tanke på hvor stort, hvor mange fisk osv.

Men en måte å måle på er jo å se om de spiser opp alt på kort tid og sånn da. Uansett kan jeg jo raskt nevne at akvariet mitt består av:
5 Microrosbora kubotai,
1 elefantfisk,
6 platyer,
2 black molly,
1 ancistrus,
2 gul/blå guramier,
og noen eplesnegler

Akvariet er 110liter.

PS. Alle fiskene er ikke i det nye akvariet enda, det er fortsatt under innkjøring.
2-3 ganger om dagen.
Men da kan du ikke gi mye for hver gang, du skal fôre sånn at dem klarer og spise alt i løpet av 1-1,30m ca.
Ta litt og litt om gangen.
Jeg fôrer om morran,mitt på dagen/ettermiddagen og kvelden.
Jeg gir frossen-fôr om kvelden.
Såpass ofte ja. Og så er vel sånn at det er greit med et par fóringsfrie dager ikke sant?

Ja, ang. fór. Nå fórer jeg med Tetra Pro Colour som flakfór og frosne mygglarver (skal kjøpe diskus frossenfór til elefantfisken snart da).
Men jeg har lurt på en ting, er det på noen måte bedre å fóre kun på frossenfór eller er det egentlig det samme?

1-2 fôrings-dager gjør ingenting.
Det er bare litt sunt.
Det som er anneledes med frossenfôr er at det er mer nærdingsrikt.
Heisann!
Jeg er ingen fòr ekspert, men har skjønt det slik at det er veldig viktig med variasjon i mat veien for og ha sunne friske fisk Så jeg har 4-5 forskjellige fòr typer jeg varierer med..

Lykke til ihvertfall
Ja har en del forskjellig selv. Har attpåtil merket at flakene til Tetra Pro Colour virker litt tykke og harde. Altså fiskene har litt mer problemer med å få spist det. Men da skal jeg prøve å variere litt med alt fóret jeg har liggende.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap