"riktig" foring labidochromis sp. ´hongi´

Har noen Labidochromis sp. ´Hongi´ , ifølge de fleste oversikter er disse Herbivore (står Algespiser i databasen her). Men jeg sliter med å finne "riktig" mat til dem. Noen steder står det foreslått å gi dem noe grøntfor. Mine spiser stort sett alt (omnivore flakfor,pellets,rekemix osv), men rører ikke grøntfor, og heller ikke planter....
Åssen grønntfòr har de fått?
Mine elsker agurk og godt kokt rosenkål
Har prøvd agurk noen ganger, de rører det ikke... Hva forer du dem med ellers?
Mine Labidochromis sp. "hongi"får litt forskjellig:
Av tørrfòr få de mest Aquatic Natures Cichlid Excel
Har lest at fiskene ikke blir forvokste av dette fòret, gitt i riktige mengder (inneholder passelig med proteiner). De får også fine farger pga alger mm som er tilsatt fòret.

Alternativ er: Cichlid Basic fra samme produsent. Du finner mer info om foret på hjemmesiden til Aquatic Nature

I tillegg varierer jeg med Tropical: Malawi flakfòr, "malletabletter", hjemmelaget rekemiks for herbivore fisk, og grønnsaker.
Tørrmat er vel ganske konsentrert nærig så de skal ikke ha for mye av det.
Da er grønntfòr som agurk greit på den måten at de kan spise seg mett på det uten at de blir fete eller forvokste (mange ciklider blir "kjemper" pga feil fòring).

Har du en "malletablett" e.l. så stikk den inn i agurken, så skal du se de oppdager hvor godt det er
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap