- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Hvor mange ganger pr døgn skal man mate fiskene?
Hvor mange ganger pr døgn skal man mate fiskene?
Postet 02.03.09 kl 19:12
Endret: 02.03.09 kl 19:28
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
Kommer vel an på hvilken type fisk du har.
Diskus for eksempel skal mates flere ganger i døgnet i oppvekstperioden.
Diskus for eksempel skal mates flere ganger i døgnet i oppvekstperioden.
Postet 02.03.09 kl 19:15
Har
har:
platy,Corydoras, forskelige type ancistrus og sverddrager.
platy,Corydoras, forskelige type ancistrus og sverddrager.
Postet 02.03.09 kl 19:18
Endret: 02.03.09 kl 19:19
Postet 02.03.09 kl 19:21
Takk
tusen takk for alle rådene jeg fikk.
Postet 02.03.09 kl 19:45
Postet 16.03.09 kl 14:58
Det kommer helt an på hva slags fisker du har. Med det som du oppgir, ville jeg fôret én gang om dagen.
Her i huset mitt får yngel to ti flere ganger om dagen (avhengig av art), de fleste voksne fisker én gang om dagen, og noen av kulefiskene én gang hver andre eller hver tredje dag. Det viktigste er å sette seg inn i hver arts behov. Men hovedsaklig ville jeg gått for én gang om dagen. I selskapskar, der det er en blanding av dagaktive og nattaktive fisker, bruker jeg å fôre om kvelden, ikke lenge før lyset slås av. Da er de dagaktive fortsatt aktive, og de nattaktive i ferd med å våkne opp til aktivitet, og alle får da dekket sine behov.
Her i huset mitt får yngel to ti flere ganger om dagen (avhengig av art), de fleste voksne fisker én gang om dagen, og noen av kulefiskene én gang hver andre eller hver tredje dag. Det viktigste er å sette seg inn i hver arts behov. Men hovedsaklig ville jeg gått for én gang om dagen. I selskapskar, der det er en blanding av dagaktive og nattaktive fisker, bruker jeg å fôre om kvelden, ikke lenge før lyset slås av. Da er de dagaktive fortsatt aktive, og de nattaktive i ferd med å våkne opp til aktivitet, og alle får da dekket sine behov.
Postet 16.03.09 kl 15:14
Postet 16.03.09 kl 15:24
Postet 16.03.09 kl 15:48