Hjeelp-noen med kinesisk algespiser erfaring?

Hvor mye mat skal de ha? En tablett for dagen?( har to stk.) Bare den ene som legger på seg( dobbelt så stor)...På tablettboksen står det 2-3 tabl.pr dag? Er ikke det for mye eller?
Høres litt mye ut med 2-3 tabletter pr dag.

Jeg har en kineser sammen med mange SAE og Ancistrus og jeg gir dem betydelig mindre enn 1 tablett pr dag pr fisk. Sikkert mindre enn 1 halv tablett også. Jeg liker bedre at de spiser alger.

Men hvis det er lite alger i karet og det ser ut som fiskene spiser opp alt maten er det vel Ok med litt mer mat enn det de får hos meg.
Takk for svar Ja, jeg må vel bare fortsette med en tabl.pr dag. har prøvd å hoppe over en dag i ny og ny, men da gjemmer den største seg og "sturer"? Merkelig,ja.
De var like små da vi kjøpte dem, men nå er den ene blitt dobbelt så stor!
Den andre er fortsatt liten og blekere i fargen. Er redd den sulter, så jeg må bare fortsette å gi hver dag,kanskje. ?
Ser ikke tegn til alger,heller. De andre fiskene spiser vel alger også, så mulig det er litt for rent?
Bedre med for lite mat enn for mye.
Hvis du mater for mye så kommer algene.
Aaaha, da vet jeg det
Men ingen alger--ergo for lite mat?
Har et lite akvarie også( 20l), der kryr det av noen trådaktige grønne alger, så der får de altså for mye mat? huff, blir helt tussete av bekymring over disse fiskene
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap