Foring av maller

har 5 mallerpå ca4-5 cm og 5 corydoras på ca3.5 cm..hvor mange av tetra pleco tabeletter bør jeg gi per dag
Er dette et lurespørsmål?

Tetra Pleco er for herbivore maller, noe corydoras ikke er. Og når du ikke forteller hvilke maller de 5 andre er, er vel svaret; 0 tabletter av Te tra Pleco!
Som Nils sier, corydoras er ikke plantespisende/algespisende fisk. De foretrekker kjøttbasert mat. Plecomin er utviklet for fisk som spiser grønt

Her er noe av det fóret jeg bruker til mine øyestener; corydoras. Har satt veiledende mengde mat per corydoras i parentes. Sticks, granulat og frossentfor må en prøve seg frem med når det gjelder mengde.

Tetra tabimin (1/2 tablett per cory)
JBL novotab (1/4 tablett)
JBL tabis (1/4 tablett)
Sera viformo (1/2 tablett)
discusgranulat
mygglarver
frossen artemia
meitemarksticks
og nå har jeg bestilt artemiasticks også

Anbefaler absolutt at du skaffer hvert fall et par av fortypene jeg har listet opp over, slik at coryene kan få litt avveksling.

Om du kan bruke plecomin til de andre mallene aner vi jo ikke uten å vite hva slags maller det er. Av typen "sugemaller" finnes det både grøntspisende og kjøttspisende typer.

ElinH
Av typen "sugemaller" finnes det både grøntspisende og kjøttspisende typer.

For ikke å glemme de trespisende

Wardleys schrimp pellets har jeg gode erfaringer med både for Cory og de kjøttspisende mallene.
Oi, huff ja.. ikke minst de trespisende! Sorry
Foring av maller
det er ancistrus . forer med serena vipachips,. elos sv.b fiskefor til bunnfisk ,mygglarver ..og så var det den boksen med tetra pleco,jeg lurte på ..takk for svar
ElinH
Som Nils sier, corydoras er ikke plantespisende/algespisende fisk. De foretrekker kjøttbasert mat. Plecomin er utviklet for fisk som spiser grønt :) Her er noe av det fóret jeg bruker til mine øyestener; corydoras. Har satt veiledende mengde mat per corydoras i parentes. Sticks, granulat og frossentfor må en prøve seg frem med når det gjelder mengde. Tetra tabimin (1/2 tablett per cory) JBL novotab (1/4 tablett) JBL tabis (1/4 tablett) Sera viformo (1/2 tablett) discusgranulat mygglarver frossen artemia meitemarksticks og nå har jeg bestilt artemiasticks også :) Anbefaler absolutt at du skaffer hvert fall et par av fortypene jeg har listet opp over, slik at coryene kan få litt avveksling. Om du kan bruke plecomin til de andre mallene aner vi jo ikke uten å vite hva slags maller det er. Av typen "sugemaller" finnes det både grøntspisende og kjøttspisende typer.

Hva? Er ikke Tetra PlecoMin for corydoras Paleatus (flekket pansermalle).
Fikk med en boks med dette fra dyrebutikken. Enn til Siamesisk Algeeter (SAE) og otto?
Skal å handle inn noen av de overnevnte i morgen.
Den ene pansermallen har fått en rød stripe på magen. Er det noen som vet hva det er?
Jeg gir mine SAE og Ancistrus SP Prodac Nutron Green tabletter. Dette synes de er gode greier. Green er ment for planteetere og inneholder lite alger. Frosne erter er det mest populære. Da slutter de ikke å spise på lang tid.

-Tim
Tim
Jeg gir mine SAE og Ancistrus SP Prodac Nutron Green tabletter. Dette synes de er gode greier. Green er ment for planteetere og inneholder lite alger. Frosne erter er det mest populære. Da slutter de ikke å spise på lang tid. -Tim

Frosne erter som i menneskemat? Putter du de kalde oppi?
Flyter vel hvis de er tinet? Annet de liker?
Jeg koker dem og skreller dem. Da spiser de alt. Skallet var ikke populært. Når de er kokte så synker dem når du kjøler dem ned igjen. Koker dem godt så det inni blir litt mykt.

Ancistrusene digger salat og agurk også. Har ikke testet salat på SAE enda. Agurk fant de ikke ut hvordan de skulle få i seg.

-Tim
Hvilke trearter kan man bruke til de trespisende mallene? Kan man bruke f.eks greiner fra epletre, kirsebær, moreller osv.? Skal de være tørre eller kan jeg bare bruke de friske.?
Tilfeldig bekjentskap
© Reinert Enerstvedt
Reklame for plussmedlemskap