Foring med meitemark?

Hei.

Dreiv av ute i hagen og fikk øye på endel meitemark, så tenkte jeg hvordan det hadde vært å brukt dem til fòr? Fiskene jeg evt. skal prøve ut på er to store oscarer og en stor pacu. Er det farlig for fiskene å fore med mark? Har foret før av og til med små kimer fra skauvann og fra elva, men lurer på om det er ok? Vannverdien i skauvannet og elva er bra så vidt jeg veit.

Ole E
Go for it.
Så lenge det ikke er mye sprøytemidler i jorda.
Vi gav oscarene våre mark for et par uker siden, gikk helt fint det. De tygget veldig på det og spyttet ut noen ganger før de svelget. Har ikke merket noe negativt på det her i hvertfall. Ikke hverdagskost akkurat, men de rører jo på seg, og oscarene liker jo å fange maten sin.
jeg forer mark til mine Oscar, og Managuensis.. funker som bare det fiskene elsker det!
Flott, men er det ikke sånn at marken "spiser" seg igjennom jorda. Vil ikke da fisken også få i seg jord? Det gjør kanskje ingenting, jorda er helt rein ihvertfall. Det skal bli et artig syn
Takk takk
Forer mine pilnebb med masse meitemark. De slurper de i seg, men en av scalarene jeg har pleier å stjele mark når jeg mater ålene. Tar litt lengre tid for scalaren enn ålene, men den slurper den i seg til slutt den også
Tok med meg spaden og beg. å grave jeg Fant en stor og feit mark ca. 15 cm. Fikk av mesteparten av jorda og slengte den oppi. Pacu`n var der med en gang og borte var marken. Oscarene fikk ikke engang prøvesmakt... Detta blir nok ikke siste gangen meitemark står på menyen nei, takk for veldig kjappe svar.

Ole E
Mine
scalarer sebraciklider og blå acara elsker meite mark de å=)
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap