- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Artemia
Artemia
Postet 27.05.09 kl 10:03
Han som eier dette forumet selger jo artemia, jeg kjøpte en pose av han og det klekkes ikke så værst.
Han tar 75kr +25 for å sende for 100g og det er en ok pris.
Hvis du vil ha mye høyere klekkeprosent kan du kjøpe en 450g pakning hos webzoo, men det er en del dyrere og.
Jeg bruker alltid bittelitt natron i vannet for å få bedre klekking. med bittelitt mener jeg ca 1/4 teskje i 4L vann og 100g havsalt
Han tar 75kr +25 for å sende for 100g og det er en ok pris.
Hvis du vil ha mye høyere klekkeprosent kan du kjøpe en 450g pakning hos webzoo, men det er en del dyrere og.
Jeg bruker alltid bittelitt natron i vannet for å få bedre klekking. med bittelitt mener jeg ca 1/4 teskje i 4L vann og 100g havsalt
Postet 27.05.09 kl 10:09
Postet 27.05.09 kl 11:13
Endret: 27.05.09 kl 11:15
Postet 27.05.09 kl 11:44
det var et utrolig dumt spørsmål...Se bort ifra det,hehe!
Jeg synes det var så knotete å få ut artemiaen uten å få salt i akvariet...søram.bladfisk er en utrolig sensitiv fisk...
Jeg har brukt en artemie klekker også hvor artemiaen svømmer ut selv,men da skal liksom saltet bli igjen inne i klekkeren!
Hvor lenge skal en fore yngelen på artemia?
Og er det noen andre micro krepsdyr det går an å fore med etter en stund?
Husk at dette er glupske rovfisker og de vokser utrolig fort...
Jeg synes det var så knotete å få ut artemiaen uten å få salt i akvariet...søram.bladfisk er en utrolig sensitiv fisk...
Jeg har brukt en artemie klekker også hvor artemiaen svømmer ut selv,men da skal liksom saltet bli igjen inne i klekkeren!
Hvor lenge skal en fore yngelen på artemia?
Og er det noen andre micro krepsdyr det går an å fore med etter en stund?
Husk at dette er glupske rovfisker og de vokser utrolig fort...
Postet 28.05.09 kl 12:36
Det enkleste er å klekke ut artemian i en plastflaske med lufting. Ta ut luftslangen og la eggskallene flyte opp og de tyngste eggene falle ned. Da er de levende artemiaene i midskiktet. Ta en tynn slange og bruk hevertprinsippet til å sile ut artemiane i en stoffbit. Så kan du jo skylle dem i litt vann fra akvariet før du tar artemian opp i akvariet.
Hva med mikromark? Vil tro du kan fore med det etter få dager.
Hva med mikromark? Vil tro du kan fore med det etter få dager.
Postet 28.05.09 kl 21:42
Postet 09.09.11 kl 23:53
Postet 10.09.11 kl 10:12