Hikari?

Har betilt 2 små poser med Hikari carnivore sinking pellets for at ancistrus og kuhliål skal få litt kjøttføde.

Har forstått det slik at Hikari blir blant mange regnet som fiskefôrets Rolls-Royce. Noen her som har erfaring med Hikari? Ikke nødvendigvis bare de jeg har bestilt.

Andre produsenter som er verdt å sjekke ut? Tenker ikke på frossenfor.

-Tim
Har til tider brukt hikari til corydoras. MEGET fornøyd med dette da fiskene elsket det, og det ikke løser seg særlig opp i vannet
Høres bra ut. Kanskje jeg skal prøve noen algewafers også da.....hm...

-Tim
Jeg har brukt flere forskjellige typer i Hikaris sortiment av fiskefôr, bl.a. minipellets til små stimfisk som tetraer o.l., guppy-fôret deres, Sinking Wafers for Cory, Algae Wafers for Ancistrus, Hikari Betta Gold, diskus-granulatet de har (gis til div. andre fisk), osv. Har brukt en hel del av fôret deres med andre ord.

Jeg er veldig fornøyd med det, og fiskene liker det Det "søler" ikke så fælt som en hel del andre typer fôr gjør i vannet. Kvalitet tvers gjennom!
Høre bra ut. Blir spennende å prøve.
Da var Föret ankommet. Slengte oppi noen pellets og observerte.

Bunnfisken gikk helt bananas

Det som overrasket var at de ivrigste var eplesneglene. De la seg oppå pelletsene og nærmest lukket seg rundt dem og nektet å slippe, selv om ancistrusen tidvis ble veldig nærgående.

-Tim
Hvor kjøper dere Hikari?
Finner ingen i området her som selger, så blir jo å bestille på nett. Noen som har et/flere nettsteder å anbefale?
Grunnen til at Hikari er en slager blandt fiskene er fordi de er flinke til å bruke Monosodium Glutamat (E621/MSG/Smaksforsterker) i sine produkter. Det er delte meninger om dette er bra for folk og fisk, og noen bruker ikke Hikari pga. dette.
Sant det Humu.. det samme gjelder ang for til Koi. Hikari lager et veldig populært fòr, men jeg har funnet frem til en Europeisk produsent som ikke tilsetter smaksforsterker. Og fiskene spiser det like godt etter kun en kort tilvenning.

SivH
Hvor kjøper dere Hikari? Finner ingen i området her som selger, så blir jo å bestille på nett. Noen som har et/flere nettsteder å anbefale?

Ebay. $15 for to 2.6oZ poser inkludert frakt.

Humu. Skjønner at dette er omstridt. Et annet argument FOR Hikari er at tabelettene ikke løser seg opp i vannet, de holder seg hele, og fisken må bite av biter. Veldig fint at ikke store deler havner i filteret.

-Tim
Jeg, fiskene og noen andre folk, synes Hikari er litt store og at fisken noen ganger ikke klarer å få granulene i seg. Jeg har ikke sett noen fisker som har klart å få i seg deler av et Hikari-gryn. Det er enten eller. De prøver så godt de kan, og gir til slutt opp. Jeg bruker Atison Betta Pro fra Ocean Nutrition. Det er mindre granuler, som heller ikke løser seg opp.
Carnivore pellets blir bløte når de kommer i vann. Litt som kattemat ser det ut til. Både snegler, SAE og sugemaller gnager i seg biter

Kampfisken klarer også å rive de i biter.

-Tim
Si i fra om dine erfaringer når du får testet det.
Humunuku
Si i fra om dine erfaringer når du får testet det.

Skal komme med en oppdatering når jeg har brukt det i en periode.

-Tim
Humunuku
Grunnen til at Hikari er en slager blandt fiskene er fordi de er flinke til å bruke [URLBLOCK1] (E621/MSG/Smaksforsterker) i sine produkter. Det er delte meninger om dette er bra for folk og fisk, og noen bruker ikke Hikari pga. dette.

Sjekket litt opp rundt dette. Det er ikke alle som inneholder dette. Carnivore pellets har ikke dette tilsetningsstoffet. Av de jeg har sjekket er det bare Ciklidesticks som er tilsatt Monosodium Glutamate.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap