Ligg unna dette föret.

Kjøpte en boks ProDac Nutron Stick-on i dag. Det er en fortablett som kan festes på glasset i akvariet, og som løser seg sakt opp. Akkurat som malletabletter. Innholdet er itdentisk med Nutron Hi-Fi. Mye det samme som TetraMin altså.

Festingen fungerte, og fiskene synes dette var interessanne saker. Så til problemet. Bitene i tabeletten er så små at mesteparten bare svever ut i intet. Det blir ett og slett for smått til at fiskene bryr seg, og mesteparten ender med å skitne til vannet, og går så rett i filteret. Disse tablettene er mye dyrere enn vanlig for så det ble noen bortkastede kroner.

Godt mulig dette er bra yngelfor, men til fisk på 3cm+ fungerer det bare ikke. Synd, for det var artig å se alle fiskene samle seg rundt tabletten, og nappe i den. Til slutt kom det en snegle ruslende og satte seg oppå hele tabletten, og da var det hele over

Dyttet tabletten til bunns og lar bunnfiskene spise den.

Dersom noen vil overta boksen for en billig penge så bare si fra. Vil tro at veldig små fisk som neontetra, kili, og rasbora setter mer pris på de. Har brukt en stk. tablett.

Edit: Eventuelt er de fine til store fisk som tar tablettene hele.

-Tim
Jeg ville ikke brukt penger på noe fra Prodac overhodet....
beklager å måtte si det, men det er bare søppelkvalitet.
mona o
Jeg ville ikke brukt penger på [I]noe[/I] fra Prodac overhodet.... beklager å måtte si det, men det er bare søppelkvalitet.

Ikke helt enig med deg der. Det vanlige foret er helt greit. Vannbehandlingen deres er også bra. Bruker PH senking fra prodac og det er både drøyt og presist. Aquasanaen med vitaminer har også en positiv effekt på fiskene.

Hva annet har du prøvd som er dårlig? Jeg er ikke fornøyd med dette foret som sagt, og ei heller varmekolben jeg kjøpte. Ikke fordi den er dårlig, men ledningen er superkort.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap