Jeg forer bl.a. med Tetra Tabimin tabletter; prøvde for første gang denne uka. Og alt av liv i akvariet er helt ville etter dem. Nettetraene går amok, samme med kardinaltetraene, coryene svinser jo rundt (litt mer vimsete enn resten av fiskene) og gibbisepsen blir voldelig for å holde på en tablett. Til og med eplesneglene sitter å momser for harde livet.
Morsomt å se på når de virkelig faller for foret! : )
Jeg har samme erfaring med Tetra pleco tabletter, selv om de er beregnet på algeetere! Alle fiskene blir helt gale! Guppyene,kardinalene, algeeteren og til og med kuhliålene kommer frem i lange perioder når jeg innimellom putter i en !
Hehe, det ser ut som om de ikke har fått mat på flere uker; morro og ikke minst interessant å se at de reagerer forskjellige på ulike fortyper. Nå slipper jeg bare tablettene i etter at lyset har slått seg av, ellers blir det lite på de foret er ment til. : )
Du skal se når jeg slipper ned kokt gulrot til sneglene... Det er bra sngler er trege, for ellers ville de fått bank av alle de andre fiskene som vil bort å ta seg en smak. 8 kuhliiålhaler som bare stykker fram av ei rot mens de vifter intenst fram og tilbake i kampen om mat er utrolig komisk å se på
Jeg har aldri prøvd med kokt gulrot før, men jeg har jo kuhliåler og snegler, så tenker jeg tester det ut i kveld. Moro å introdusere nytt fòr, blir kanskje matleie fiskene også.