Mat til sommerfuglciklide

Bare lurte på om det er noen som har noen tips til hvilke mat jeg kan gi disse, ser at det fins mye forskjellig mat til ciklider så lurte på om noen kunne komme med noen tips eller hjelpe meg å velge mat type på webzoo av Tetra Ciklidefôr f.eks for jeg har endel andre ting jeg skal bestille derifra så fint om det hadde vært en av de som de har der som er bra

Nå er det kanskje ikke på webzoo, men mine elsker hvertfall artemia og røde myggiser (men det er anbefalt mot røde myggiser på sommerfugler). Tørrforet er stort sett ett fett, virker som de spiser det meste, men har ikke selv funnet det perfekte foret sådann.
ja var det med røde mygglarver da men har jo ihverfall artemia da... men har kjøpt litt av hvert nå så får jeg se hva som skjer, skulle jo prøvd å fått noe lek på de
Om du forer godt en periode med frossen artemia/ røde myggiser etc og tar et kaldtvannsbytte som senker temperaturen ca 3 grader så pleier disse ciklidene og sette i gang å leke, så lenge du har en av vært kjønn og de har blitt et par.
kjøpte 8 stykker så en han og en hunn må det vell være
Nissanmann
kjøpte 8 stykker så en han og en hunn må det vell være :)

Dette ser du på at hunnen får et lillaskjær på buken når hun er kjønnsmoden, samt at hunnene ofte også er litt mindre enn hannene. Post gjerne bilder så kan vi kanskje hjelpe deg å kjønnsbestemme.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap