Hvor ofte bytter dere ut agurken til mallene?

Har to Ancistrus som jeg har prøvd å gi Agruk til en gang, de var litt bortpå den, men tror ikke de spiste så mye på den.
Nå lurer jeg på hvor lenge jeg kan ha agurkbiten oppi karet før jeg evt skifter den ut?
jeg har den der helt til den blir spist opp, jeg tar til og med 2 tykke skiver med squasj (squasj er mye mer næringsrikt enn agurk). Men jeg har jo sykt mange snegler og da.
Når jeg forer med agurk fjernes den etter maks ett døgn, hvis ikke går den i oppløsning.
Takk for svar, trodde kanskje det var snakk om bare noen timer jeg kunne ha den oppi, kjekt å spørre her
Jeg fjerner den etter ca 1 døgn, jeg også. Noen ganger, hvis jeg ser mallene henger tett i tett på den når det blir tid for å fjerne den, venter jeg litt lenger med å fjerne den. 12 timer til.
Jeg har 3 ancistrus og 2 eplesnegler, hev nedi en stor skive agurk... og dagen etterpå var d bare den grønne ringen igjen :P mistenker at palettene mine har vært borti og, men ikke no fare for at agurken ligger igjen for lenge iallefall :P

trur nok jeg ville tatt den ut etter ett døgn jeg og, trur den vil løse seg opp i vannet om den ligger lengre...
Er det i det hele tatt noen hensikt å fore med akurk? Holde snegler vekke fra planter? Etter hva jeg har hørt inneholder akurk mer vann enn vanlig sjøvann og hverken noe særlig næring eller vitaminer. Ernæringsmessig må vel agurk regnes som et krydder? Er det i det hele tatt noen grunn til å velge agurk? Slankekur?
Her kan man lese om næringsinnholdet i agurk og her er til squash
Det var jo en grei link. Men kan ikke se at det står noe om mengden, er det per 100g ? ... Ja, det må det jo være.
Det lurte jeg også på igrunn, men regner med det er pr 100g. Er jo det som er vanlig:P
Jeg har latt det ligge til de har spist det opp. Når det har ligget noen timer virker det som det er mye lettere å spise.
Men en ting jeg merket godt var at det ble vannvittig mye mer bæsj av squash enn av agurk! (Gjerne ikke så rart, når næringsinnholdet er så forskjellig)
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap