Fore ancistrus med gullfisk i samme akvarie

Jeg lurer på hvordan jeg skal fore ancistrusen min uten at de griske gullfiskene spiser tabletten før den. Har prøvd å gjemme maten inni i ei rot i både lyst og mørkt akvarie men de gullfiskene får jo aldri nok mat. Er eneste alternativ å fjerne gullfiskene?

Takker for svar
Teodor
Jeg lurer på hvordan jeg skal fore ancistrusen min uten at de griske gullfiskene spiser tabletten før den. Har prøvd å gjemme maten inni i ei rot i både lyst og mørkt akvarie men de gullfiskene får jo aldri nok mat. Er eneste alternativ å fjerne gullfiskene? Takker for svar

Du kunne jo fore gullfisken på den ene siden med flyte for-flakfor og når den da er opptatt med å spise det, slipper du tabletten/e ned på motsatt side av karet ditt?
Prøvde det i går kveld, enda ikke mat på ancistrusen. Overlever den bare på å sutte rundt i akvariet da? Vurderer å finne på noe med de gullfiskene. De griser noe voldsomt og spiser opp alt.
Mat ancistrusen etter at lyset er slått av. Da ligger gullfiskene og slapper av, mens ancistrusen farter rundt i karet.
Min erfararing med gullfisk er rett å slett ALLDRIG mette, selv ikke når det er mørkt, så du bør nok fjerne døm så de andre også får mat.

Mvh Per
Jeg har aldri matet min ancistrus med noe slags tabeletter, bare alger i karet, agurk, brokkoli og squasj. Det går helt fint!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap