har peid å fore scalaraene mine med frosne mygglarver (sånne terninger på 1*1,5cm ca...) nå har det seg sånn at jeg har fått tak i ett par svæære heroser... de tar jo hele terningen i ett jafs? kult å se på og jeg kan bare fore mer liksom men er det særlig bra for dem? tenker med grøss og gru hvis jeg kaster innpå en stor isbit og knasker ivei...det er ikke akkurat en god følelse og kroppen min er litt større da:=)
Nei, det er ikke heldig å gi dem fór som ennå er frosset. Som du sier er det jo svært ubehagelig for oss å spise store mengder iskald mat, for fisk er det potensielt dødelig. Fisk kan gli inn i temperatursjokk av kald mat på lik linje som de kan få sjokk av for kaldt/varmt vann.
Ja, på de fleste pakkene jeg bruker står det; "tin opp foret før foring", eller "tin opp foret før foring av større fisker". Ganske greit å tine det noen sek i mikroen, om man har en tilgjengelig.
har ikke vært noe problem før da jeg bare hadde scalarene og de mindre fiskene som bare nappet ut litt og litt av tugga med larver.. men får begynne å tine i ett glass vann... tar 1minutt med varmt vann da:=) takk for svar selv om jeg mistenkte hva svaret blei